Ta začíná nalezením mrtvoly ženského pohlaví, kdy do hry vstupují brněnští policisté Ruda a Jara, posléze též plukovník Hrůza z Interpolu, FBI, CIA, NATO a OSN, ze sekce Akta X, a nakonec i sám Bůh. Hra, o níž Goldflam říká, že ji psal jako "takovou libůstku", je napsána "v brněnském hovorovém jazyce". Buchty a loutky se pečlivě drží jeho návodu, že "například tvrdé Y se vyslovuje jako měkké I a přitom se nepříliš otevírají ústa".

"Loutková podoba vznikla v divadle Buchty a loutky na Goldflamův podnět v režii Víta Bruknera, scénu a loutky vytvořily Bára Čechová a Kačenka Housková," dodal Schenk. Buchty a loutky ji hrají s nadějí, že tato loutková inscenace přispěje k přijetí českého loutkářství do obce kulturního dědictví UNESCO.

Hrůza v Brně je první novinkou pětadvacáté sezony tohoto oblíbeného loutkového kolektivu, jehož členové mají za sebou 55 premiér pro děti i dospělé a řadu dalších divadelních, divadelně hudebních i filmových projektů. Nyní uvádějí tucet titulů pro děti a jedenáct pro dospělé. S nezaměnitelnou poetikou, originálními postupy a nadhledem zpracovávají klasické literární i filmové tituly a přinášejí autorskou tvorbu.

Soubor hostoval v řadě evropských zemí, ale i v Japonsku, na Tchajwanu, v USA, Kanadě, Mexiku a na mezinárodních festivalech. Ročně odehraje přes 250 představení. Jeho členové spolupracovali na vzniku filmu Jana Svěráka Kuki se vrací, podle svého scénáře natočil režisér Radek Beran celovečerní loutkový snímek Malý pán.