Pětatřicetiletá Opolaisová zahájila večer party Desdemony Píseň o jívě a Ave Maria ze čtvrtého dějství Verdiho opery Othello. "Desdemonu Verdi charakterizoval jako 'typ dobroty, rezignace a oběti' a přidělil jí tato dvě jímavá lyrická čísla, která podtrhují její éteričnost," podotkla v programu operní znalkyně Jitka Slavíková.

Výkon Opolaisové odměňovalo nadšené publikum potleskem, který se změnil v bouřlivé ovace, když po přestávce zazněly árie Měsíčku na nebi hlubokém a Ó marno, ó marno to je z Dvořákovy Rusalky. "V titulní roli Rusalky debutovala Opolaisová v roce 2010 s mimořádným úspěchem v Bavorské státní opeře v Mnichově v nové inscenaci režiséra Martina Kušeje," připomněla promotérka koncertu Alena Nachtigalová.

V závěru koncertu, kdy došlo na dílo Čajkovského, nadchnula Opolaisová přítomné jako Nataša v árii Myslela jsem, že jsem zaslechla hlasy z prvního dějství opery Opričnik.

Opolaisová, která absolvovala Lotyšskou akademii hudby, pravidelně hostuje v newyorské Metropolitní opeře, Vídeňské státní opeře, Státní opeře Berlín, Bavorské státní opeře v Mnichově, milánské La Scale a londýnské Covent Garden. Spolupracuje s řadou světových dirigentů. Mezinárodní pozornost vzbudila poprvé v roce 2006, kdy debutovala v berlínské Státní opeře Unter den Linden. O dva roky později se poprvé objevila v milánské La Scale a ve Vídeňské státní opeře.