"Je běžnou praxí, že se aplikace po spuštění dále vyvíjí. Počítáme proto s jejím vývojem, který přinese další funkce, i v následujících měsících po spuštění. V příštím roce se například počítá s tím, že aplikace umožní i nákup dlouhodobých časových kupónů," uvedla Kolmanová.

Aplikace v první fázi umožní cestujícím nakoupit jednorázové jízdenky a vyhledat dopravní spojení včetně zpoždění a výluk. Cestující si budou moci v aplikaci zakoupit libovolný počet jízdenek a aktivovat je až při nástupu do vozu. Rovněž budou moci jízdenky přeposílat třetím osobám. "Tato funkce může být užitečná například pro rodiče, kteří mohou přeposlat lístek svým dětem," uvedla Kolmanová. Půjde také aktivovat více jízdenek najednou.

Kromě funkcí týkajících se samotné veřejné dopravy bude aplikace obsahovat přehled záchytných P+R parkovišť a mapu zastávek podle aktuální polohy uživatele.

Lítačka začala v ostrém provozu fungovat 1. listopadu 2016. Měsíční náklady na provoz jsou 3,2 milionu, což je 45 procent původních nákladů na opencard. Pořízení lítačky vyšlo město na 8,2 milionu korun. Opoziční strany v minulosti kritizovaly fakt, že město kartu pořídilo bez otevřeného výběrového řízení a že nenabízí žádné služby, které by lidem usnadnily nákup jízdného.