"Dal jsem si za cíl zdvojnásobit objem finančních prostředků, které dáváme na rekonstrukce krajských silnic, a především plánovat stavby koncepčně s ohledem na stav a důležitost jednotlivých komunikací. V nastaveném tempu musíme pokračovat, protože v havarijním stavu je stále téměř polovina všech silnic druhých a třetích třídy v našem kraji. To se musí změnit," uvedl Červíček.

Letos chce kraj opravit více než 98,2 kilometru silnic a 15 mostů. Dohromady půjde o zhruba 47 staveb. Hlavní část peněz na opravy chce kraj získat z fondů Evropské unie. Více než půl miliardy korun má pro letošek poskytnout Integrovaný regionální operační program (IROP). "Největšími akcemi letošního roku bude stavba nového mostu ve Svinarech za necelých 80 milionů korun a druhá etapa rekonstrukce silnice Ledce - Opočno za více než 70 milionů kroun," řekl ČTK ředitel Správy a údržby silnic Královéhradeckého kraje Jiří Brandejs. Stavba důležitého svinarského mostu má začít v polovině dubna a do konce roku by měl být opět zprovozněn. Nejnákladnější stavbou letošního roku, na kterou budou peníze z prostředků na průmyslovou zónu Solnice - Kvasiny, je nedávno zahájená oprava frekventované silnice třetí třídy v úseku mezi obcemi Spy a Vrchoviny, který supluje obchvat Nového Města nad Metují na Náchodsku. Rekonstrukce by měla vyjít na 38,2 milionu korun.

Loni do oprav krajských silnic šlo 900 milionů a v roce 2016 to bylo 467 milionů korun. Zvyšováním investic se kraj snaží zastavit chátrání silniční sítě. Podle náměstka pro dopravu Martina Červíčka v minulosti narostl vnitřní dluh na zhruba 11 miliard Kč. "Jedna miliarda je nejméně, co bychom měli ročně dávat do oprav silnic, abychom změnili ten stav, kdy je 50 procent silnic v havarijním stavu," řekl Červíček.

Kraj plánuje dát v letech 2017 až 2020 do oprav silnic druhých a třetích tříd až čtyři miliardy korun. Kraji patří více než 3300 kilometrů silnic.