"Zájem o naše moderní trolejbusy s bateriemi v poslední době roste. Dodali jsme je už do Španělska, Itálie, Maďarska, Švédska i Česka," uvedl. Plzeňský dopravce nakoupí "dlouhé" kloubové vozy poté, co se mu za více než rok osvědčily kratší bateriové trolejbusy Škoda.

Nové trolejbusy typu 27 Tr s trakční baterií jako nezávislým pohonem mohou jezdit i mimo trolejové vedení. "Řidič přepne na bateriový pohon a může takto ujet i několik kilometrů," uvedl obchodní manažer Radek Kapr. Kloubové vozy pro Plzeň budou mít kromě komfortního vybavení také nejnovější design díky čtvrté generaci karosérie.

Zakázka na sedm vozidel je první objednávkou z rámcového kontraktu. Plzeňské městské dopravní podniky mohou podle něj získat do roku 2022 až 17 kloubových trolejbusů s alternativním pohonem. "Obslouží i ty části města, kde není trolejové vedení. Protože se provoz vozů s trakční baterií mimořádně osvědčil, preferuje Plzeň v poslední době nákup pouze takto vybavených vozů, ať už ve dvanáctimetrové či v kloubové (18metrové) verzi," řekl Kapr.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Vyrobila jich už 14.500. Jezdí ve 30 zemích Evropy, Asie a v USA. Ročně společnost utrží pět až šest miliard korun. Kromě trolejbusů a elektrobusů vyrábí pohony pro elektrická vozidla, trakční motory a hybridní a vodíkové autobusy. Loni v listopadu firma poprvé představila nový elektrobus Škoda E'City s modulární koncepcí výzbroje, která umožňuje velmi snadno přizpůsobit provedení vozu na míru požadavkům zákazníka.