Pista navazuje na tradici osmiválcových sportovních modelů, jako byly 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Speciale. Čerpá přitom zkušenosti jak z vytrvalostních závodů FIA, tak vlastního seriálu Ferrari Challenge, který pořádá už čtvrtstoletí.

Odlehčený model váží 1280 kilogramů bez náplní, což je o 90 kilogramů méně, než standardní 488 GTB. Výkon je naopak o 50 koní vyšší. Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru dokáže vůz zrychlit z nuly na 100 km/h za 2,85 sekundy a na 200 km/h za 7,6 sekundy. Limitovaná edice má stát nejméně 240.000 eur.

Italskému výrobci sportovních aut Ferrari stoupl v loňském roce čistý zisk o 34 procent na 537 milionů eur (13,6 miliardy Kč). K růstu přispěl vyšší prodej modelu V12 a nabídka možnosti personalizace vozu. Dodávky vozů na trh se loni zvýšily o pět procent na 8398. V Česku loni Ferrari prodalo 40 aut.