Brno chce v tendru nakoupit 15 krátkých autobusů za 89 milionů korun, na zrušení tendru upozornil portál Zdopravy.cz. "Jedná se o zakázku, na kterou nepoužijeme dotace," doplnil Havránek.
Podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) podal český výrobce SOR, přestože nabídku vůbec nepodal. V soutěži bylo pouze Iveco. Podle Havránka byly podmínky vypsané standardním způsobem a podobně jako je vypisují i ostatní dopravní podniky v republice. "Důvodem zrušení byla skutečnost, že v zadávací dokumentaci se v rozporu se zákonem vyskytovaly odkazy na konkrétní výrobky, což může zvýhodňovat určité dodavatele," řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
Cílem brněnského podniku je co nejdříve nakoupit nové autobusy, letos by se měla završit několikaletá obměna vozového parku a veškeré autobusy už by mohl být nízkopodlažní. V provozu jsou poslední krátké i kloubové Karosy.
Na českém trhu panuje poměrně tvrdý konkurenční boj mezi českou firmou SOR Libchavy a firmou Iveco, která má sídlo v Itálii a výrobní závod ve Vysokém Mýtě. Tito dva výrobci pokrývají velkou většinu potřeby dopravních podniků v ČR. Boj se projevil například v Praze, která vypsala soutěž na velkou zakázku na 300 autobusů a kvůli napadání u ÚOHS stále není u konce.
V Brně jezdí autobusy od obou výrobců, ve vozovém parku jsou také kloubové autobusy polského Solarisu, který se však v poslední době do výběrových řízení nehlásí.