Podle výsledků měření pomohla náročná stabilizace podloží a okolí estakády. Práce na stabilizaci už skončily. Na základě doporučení geologů ale zatím zůstává provoz omezen, aby bylo možné zhodnotit účinek stabilizačních prací. "Zatím ta měření jsou povzbudivá a vedou nás k tomu, že bychom mohli dálnici začít zprovozňovat v obou pruzích," uvedl Ťok. Přesný termín ministerstvo dopravy nestanovilo, bude to ale po 20. září, kdy se na celé D8 uskuteční zkušební měření a testování v nedalekých tunelech. "Pokud by náhodou monitorování mělo nějaké další nepředvídatelné výchylky, tak pak by to nebylo. Ale jsem přesvědčen z vývoje a debaty, že to zprovozníme po 20. září," doplnil ministr.

Omezení provozu souvisí s nestabilitou podloží v okolí. ŘSD v uplynulých měsících nestabilní okolí zpevňovalo piloty a vysokotlakou injektáží betonu. Okolí monitoruje asi stovka čidel. Rada monitoringu složená z geologů a dalších odborníků sledovala pohyb stavby ve třech směrech. Podélně, ve směru osy dálnice, příčně a třetí svisle, tedy sedání konstrukce mostu. Podle Petra Kycla z České geologické služby se dálnice podélně a příčně už nehýbe. "Ty pohyby svislé, to sedání, stále probíhá, ale ve velmi malé podobě," řekl ČTK Kycl. Dodal, že jde u takových staveb o zcela obvyklý jev. "U takto náročných konstrukcích k takovým drobným věcem dochází i mimo náročné sesuvné území," uvedll Kycl.

Stavaři se na D8 vrátí na jaře. Budou pokračovat v další stabilizaci dálnice. "Bude potřeba udělat další injektáže pod pilíři. Počítám, že by se v příštím roce střídavě zavíral jeden most, kde se budou dělat injektáže, a pak ten druhý," řekl Ťok. Doprava tak bude vždy svedena na jeden dálniční most. "Ty stavební úpravy nebudou jednoduché. Počítáme, že využijeme celou stavební sezonu i v roce příštím," doplnil ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Sanace Prackovické estakády dosud podle Kroupy stála 320 milionů korun. Náklady na druhou etapu odhaduje zhruba na 50 milionů.

Nestabilita u estakády se poprvé ve větší míře ukázala loni v říjnu, poslední úsek D8 před České středohoří byl proto v prosinci otevřen s omezením. D8 se nestabilitou podloží potýkala dlouhodobě. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil tehdy rozestavěný úsek D8 asi v délce 200 metrů a poškodil i nedalekou železniční trať.