Hrůza, který firmu vede od jejího počátku a byl ředitelem i Škody Rotava, jejíž část se privatizací přeměnila na Rotas Strojírny, hodlá vedení firmy postupně opustit. "Nechci jít cestou prodat a po mně potopa. Budu hledat za pomoci společností a jedné banky strategického partnera, který by zajistil povýšení firmy kvalitativně o stupeň výše," řekl dnes Hrůza novinářům.

"Do budoucna bude problém zakázky a lidé. Ostatní je tu k dispozici a zajištěné," řekl. Firma se stovkou zaměstnanců v posledních deseti letech investovala do modernizace techniky kolem 100 milionů korun. Díky tomu má obráběcí stroje, které budou technologicky stačit na několik let dopředu. Rotavské strojírny se zaměřují na výrobu součástí těžkých strojů a zařízení, dodává například olejové vany a základní rámy pro lodní motory, stroje pro linky na zpracování ocelových plechů, dopravníky nebo válcovací stolice.

Hospodaření v loňském roce ovlivnila nevydařená zakázka pro italského zákazníka, na které strojírny prodělaly přes devět milionů korun. Firma tak skončila při tržbách přes 124 milionů ve ztrátě 14,7 milionu korun.

Podle Hrůzy by strategický partner měl zejména zajistit stabilní zakázky do budoucna. Rotas totiž prakticky veškerou výrobu dělá na zakázku. Přitom 90 procent výroby jde na export, převážně do Německa, Francie, Velké Británie, Švýcarska nebo Lucemburska.