Media Bohemia zahájila vysílání Rádia vysočina v roce 1995. Podle měření poslechovosti Radioprojekt má stanice 118.000 posluchačů týdně a je nejposlouchanějším rádiem v kraji. Český rozhlas spustil regionální program pod názvem Český rozhlas Region, Vysočina v roce 2002 s aktuálním týdenním poslechem 33.000 lidí.
Český rozhlas změnu názvu podpořil reklamní kampaní, která jako hlavní identifikaci používá název Vysočina. Náhlá změna názvu není podle Filipa Hubáčka z Media Bohemia provázena žádným zásadním posunem programu a je pouze účelovou snahou parazitovat na značce Rádia Vysočina, kterou společnost v regionu více než 20 let rozvíjí a do které investuje.
"Tímto jednáním Českého rozhlasu hrozí záměna obou stanic u posluchačů, která přinese poškození obchodních zájmů společnosti Media Bohemia a znehodnocení finančních prostředků, které do rozvoje Rádia Vysočina investovala," uvedl Hubáček s tím, že Media Bohemia žádá vedení ČRo, aby nekalosoutěžní jednání okamžitě zastavilo.
Podle mluvčího ČRo Jiřího Hošny šlo o logický a dlouhodobě plánovaný krok. Stanice Český rozhlas Region, Vysočina pouze následovala další sesterské stanice veřejnoprávního Českého rozhlasu, které mají ve svém názvu město nebo název regionu, ve kterém vysílají.
"Rád bych ještě jednou zdůraznil, že celý název stanice byl dříve Český rozhlas Region, Vysočina. Nyní tedy šlo pouze o úpravu názvu, která zohledňuje tradiční branding a zároveň koresponduje s celkovou strategií značek ČRo. Nejsme si vědomi toho, že bychom tím jakkoli zasáhli do práv někoho jiného. Od názvu a rebrandingu stanice rozhodně upouštět nehodláme," dodal Hošna s tím, že i v rámci měření poslechovosti by se měl Radioprojekt ptát na celý název značky a není tedy možná záměna.
Mediální skupina Media Bohemia působí na trhu od roku 1995. Skupina provozuje 35 rádiových stanic, například Rádio Blaník, síť Hitrádií, Fajn rádia, nebo RockRádia.
jsa mal