"Dozorčí rada doporučila zastavit tento proces. Důvodem je, že nechce zahltit management DPP dalšími úkoly. Dál na ní tedy zatím pracovat nebudeme," řekl ČTK Ďuriš. Zda a kdy bude restrukturalizaci pokračovat, bude podle Ďuriše záležet na vedení hlavního města, které je stoprocentním vlastníkem DPP.

Podle změny, kterou chystal Ďuriš, měly vzniknout v rámci podniku tři divize - metro, tramvaje a autobusy. Od navrhovaných změn si ředitel sliboval lepší a efektivnější organizaci a rovněž finanční úspory.

Právě hospodaření DPP ale bude jeho vedení nadále řešit. "Chystáme kroky a možnosti, jak snížit finanční náročnost," řekl Ďuriš. Snížit chce například zbytné náklady nebo vyřešit problémy z minula, kdy se například DPP musí starat o některé objekty, u kterých mu bylo uloženo o ně pečovat, aniž by mu ale patřily.

Dopravní podnik je akciová společnost vlastněná Prahou a zaměstnává přes 10.000 lidí. Na jeho provoz vydává hlavní město každý rok přes deset miliard korun. DPP přepraví denně zhruba 3,3 milionu cestujících, ročně je to přibližně 1,2 miliardy lidí.