Testovaný vůz je výrobní novinkou a podle informací výrobce byl pro pohon vyvinutý nový elektromotor chlazený vodou, což má výhodu v nízké hmotnosti proti motorům chlazeným vzduchem. Zároveň je méně hlučný, má lepší účinnost a nepřehřívají se ložiska motoru. Při rychlonabíjení lze motor nabít i za hodinu.

Na linku do Medlánek je nasazený i proto, že jde o menší, osmimetrový autobus se 16 místy k sezení a maximální kapacitou 50 lidí. "V minulosti už jsme vyzkoušeli několik vozů od různých výrobců. Testovací jízdy potvrdily obecné vlastnosti elektrobusu, tedy tichý a bezemisní provoz, ale i nutnost přesného naplánování výkonu s ohledem na dojezd," uvedl generální ředitel Miloš Havránek.

Nyní je elektrobus vypravovaný z trolejbusové vozovny v Komíně, kde se může také nabíjet. Dopravní podnik o koupi zatím uvažoval spíše v teoretické rovině. Otázkou je maximální dojezd, který je u běžných autobusů od 250 do 400 kilometrů na jednu nádrž, u elektrobusů zatím nižší. Elektrobusy jsou také výrazně dražší. Zatímco autobus na zemní plyn stojí kolem šesti milionů korun, elektrobus deset až 11 milionů. Aby se podnik pro nákup rozhodl, musel by získat dotaci. "V budoucnu se očekává pokles ceny baterií a současně zvýšení jejich kapacity. To by mohlo vést k většímu nasazení elektrobusů především v centru měst," uvedla Lukšová.

Dopravní podnik uvažuje o provozu takového elektrobusu, který bude možné průběžně nabíjet z trolejové sítě. Tento způsob je efektivní v tom, že se spotřebovává elektřina dodávaná do trolejového vedení brzdícími tramvajemi a trolejbusy, která se nyní mění na odpadní teplo. Loni také dopravní podnik avizoval, že nejpozději v roce 2017 koupí tři minibusy na elektřinu díky dotaci z projektu EU Civitas pro provoz v centru.