Do vozu se vejde 90 cestujících. Na jedno nabití je elektrobus Electron schopen ujet až 200 kilometrů. "Jsme připraveni nabízet toto vozidlo s různými variantami způsobů nabíjení od klasického, to znamená kabelem, až po průběžné nabíjení na koncových zastávkách," řekl Hanzelka. Vozidla podle něj mohou být bez problému nasazena do celodenního provozu: stačí, když se po odjetí pětadvacetikilometrové trasy budou na konečné nabíjet vždy alespoň deset minut.

"Myslíme si, že jsme opravdu vyvinuli výrobek technicky naprosto konkurenceschopný, a dokonce si troufám říct, že v mnoha parametrech předčí naši konkurenci," řekl dnes předseda představenstva Ekovy.

Prototyp elektrobusu teď půjde do homologizačního procesu. Podnik má nyní rozpracovaných 17 vozů různého provedení a o dalších zakázkách jedná se zahraničními partnery. "Předpokládali jsme, že v příštím roce bychom měli vyrobit 20 elektrobusů. Troufám si už dneska říct, že to bude víc než dvojnásobek, že se budeme už příští rok blížit 50 kusům," řekl Hanzelka. Očekává, že časem se ekovácké elektrobusy objeví i v Ostravě a dalších českých městech.

Ostravský dopravní podnik už jako jediný čtyři elektrické autobusy ve své flotile má. Ekova na jejich výrobě spolupracovala s firmou SOR. Hlavní rozdíl oproti těmto elektrobusům je podle Hanzelky v tom, že nový vůz už nemá naftové topení. "Toto provedení je již plně elektrické, co se týče topení i klimatizace," řekl Hanzelka.

Electron je prvním elektrobusem kompletně vyvinutým v Ekově. "Jsme vlastníky konstrukčního řešení jak karosérie, tak elektrovýzbroje. Samozřejmě elektrovýzbroj nakupujeme, ale její zabudování, její konfigurace, je čistě naším know-how," řekl předseda představenstva.

Cena vozidla se bude lišit podle způsobu nabíjení, počtu baterií i provedení sedaček podle požadavků zákazníků. Vozidlo v základním provedení bude stát kolem 11 milionů korun. "Zásadní rozdíl bude mezi typem s motory v kolech a typem klasickým s uspořádáním kardan - motor. Vozy ale budou jen o něco málo dražší než trolejbus stejných parametrů. Chceme, aby postupně ty ceny byly srovnatelné s trolejbusy," řekl Hanzelka.

Od Electronu si firma slibuje, že bude mít výrobek, jehož obchodní úspěch bude zcela v jejích rukou. "Zatím jsme museli stavět na projektech, které obchodně a technicky zastřešovali naši partneři a my jsme je řešili výrobně. Čili jsme byli tak trošku odkázáni na to, co ti naši partneři obchodně seženou. Teď to bude výrobek, který je náš se vším všudy, i s tou zodpovědností za jeho uplatnění na trhu," řekl Hanzelka.

Ekova Electric je stoprocentní dceřinou společností Dopravního podniku Ostrava, který vlastní město. Firma s 250 zaměstnanci vyrábí a modernizuje tramvaje či trolejbusy a zajišťuje těžkou údržbu pro dopravní podnik.