"Budeme plně vytížení jen v letní sezoně. Dá se ušetřit na mzdových nákladech, jinak to moc nejde, každé letiště má velké fixní náklady, ať lítá nebo nelítá. Situace by se mohla zlepšit na konci roku," řekl Červinka. Firma v současnosti zaměstnává 35 lidí.

Obrat firmy byl loni přes 100 milionů korun. Letos se očekává pokles obratu o zhruba deset milionů korun a ztrátové hospodaření. Na letecké dopravě se podepsala nestabilní situace na Ukrajině a pokles hodnoty rublu. Vedení firmy nyní bude před akcionáři, což jsou hejtmanství a město Pardubice, obhajovat stavbu nového terminálu za 300 milionů korun. Správní rada se sejde na konci dubna.

"Probíhají intenzivní jednání o restrukturalizaci letiště. Počet zaměstnanců odpovídá výkonnosti před dvěma třemi lety. Věříme, že bilance cestujících bude mít vzestupnou tendenci. Za pár měsíců uvidíme," řekl ČTK předseda představenstva společnosti EBA Pavel Svoboda.

Podle Červinky má letiště ve spádové oblasti s 1,5 milionu obyvatel výrazný potenciál a moderní terminál je nutností. Na dovolenou létá z Pardubic asi 30.000 cestujících, může jich být až 100.000. Kromě ruské klientely se letiště může zaměřit na lety do západních zemí, hlavně do Německa, řekl Červinka.

"S novým terminálem nabídneme srovnatelné podmínky, které mají jiná regionální letiště. Teď máme terminál zrekonstruovaný v bývalých vojenských prostorách," řekl Červinka.

Terminál se měl stavět už loni. Stavební firmy ale nabídly cenu přes 400 milionů korun, což je nad možnosti letiště. Nový projekt, který sníží cenu stavby na maximálních 300 milionů korun by měl hotový zhruba do konce měsíce. Současný terminál je malý a dokáže v jeden čas odbavit pasažéry z jednoho letadla. Nová stavba by byla schopná přijmout cestující ze tří letadel najednou. Odbavit by dokázal ročně 250.000 lidí.