ONLINE CHAT
omlouvám se, ale myslel jsem platbu za ekologickou likvidaci vozu 2 roky starého ,který mužou navždy vyřadit z provozu. to není zlodějina(honza54)
Foto
Řada společností nabízí ekologickou likvidaci vozidel včetně odtahu zdarma. Pokud vůz splňuje podmínky k trvalému vyřazení z registru k 30. červnu, stane se tak automaticky. Pokud máte k vozu doklad o nabytí, neměla by tedy být ekologická likvidace finanční problém. Tímto děkuji všem za položené dotazy a těším se někdy příště. Karolína Topolová
auto ,které mám půl roku z půjčovny taky nemusí na převod. z toho vychází, že koupené auto nemusím přehlašovat a zůstáva v majetku prodávajícího, ktery zajistí tk + pojištění. právně v pohodě(honza54)
Foto
Pokud jste vůz koupil, je již z právního hlediska vaším majetkem. Vlastnictví vozu nevzniká zápisem do registru, ale podpisem smlouvy o koupi. Pokud vůz koupíte a nepřihlásíte ho na sebe, původní majitel se vystavuje řadě rizik, pokud bude např. s vozem spáchán trestný čin, nebo s ním způsobíte nehodu. Policie, popřípadě jiné státní instituce nebo pojišťovny budou samozřejmě jako prvního kontaktovat majitele zapsaného v registru.
Vozidlo jsem zdědil po otci, bohužel otec nestihl vozidlo zaregistrovat, chci vozidlo prodat. Můžu se obrátit na vás?(David P.)
Foto
Ano, můžete zavolat, určitě společně problém vyřešíme. Připravte si veškerou dostupnou dokumentaci, kterou k vozu máte.
Dobrý den paní Topolová. Hledám práci. Nabíráte lidi?(Jana Brandýská)
Foto
Letos budeme nabírat až 200 nových zaměstnanců. Podívejte se, prosím, na náš web na stránku http://www.aaaauto.cz/cz/jobs.php, momentálně nabízíme téměř 90 pozic.
Na jednu stranu je to výborný, že se zrušil polopřevod, ale mohly se zrušit i ekodaně. Auto v odhlášce bych nekoupil, ale to, na které je ekodaň, ani nechci.(MIlda)
Foto
Podívejte se na nabídku našich vozů na aaaauto.cz – u každého levnějšího vozu je vždy napsáno, jestli je ekodaň již zaplacena, případně vás navedou mí kolegové. Zavolejte jim na bezplatnou linku 800110800. Za jaké vozy se platí jsem uváděla před chvílí.
pozice státu nebyla nikdy silná. s podporou státu si udělali z lidí dojnou krávu pojištovna, kterou zrušily a měli by zrušit i ecodan. co se týká vyřazení z provozu je to to samé zlodějina. navíc zaplatit ekologický poplatek za vůz třeba jen 2 roky starý.(honza54)
Foto
Ekologické poplatky se v současné době platí pouze za vozy s emisní normou EURO 0 až EURO 2, dvouletých vozů se tento poplatek opravdu netýká.
Mám auto v polopřevodu a nechci se věnovat administrativě a čekání ve frontě na registru. Zřídili jste kvůli polopřevodům hotline. Co mi na ní poradíte?(Anna K.)
Foto
Poradíme, abyste se svým vozem a všemi dokumenty, které k němu máme, zajel na naší nejbližší pobočku. Pokud to bude jen trochu možné, vůz od vás vykoupíme a zbavíme vás starostí s administrativou, kterou vyřídíme sami.
V Praze prý máte na prodej elektromobil Tesla. Máte s ním nějakou osobní zkušenost? Dá se s tím u nás vůbec jezdit?(petrolhead)
Foto
Máme v nabídce naší značky Mototechna verzi Tesla Model S v nejvyšší specifikaci. Koupili jsme ho, abychom začali sbírat zkušenosti s elektromobily a připravili se na jejich postupný nástup do provozu. Loni jsme na letišti v Praze Vodochodech tento vůz testovali, v přímém rychlostním souboji s jinými supersporty. Nissan GT-R, Porsche Panamera, BMW – žádný z těchto vozů neměl šanci. Je to úžasné auto, s nejdelším dojezdem ze současných elektromobilů – až 500 kilometrů. Není mu prakticky co vytknout, snad jen že dobíjecích stanic je u nás zatím žalostně málo. Proto se také podílíme na jejich výstavbě, máme už jednu na pobočce v Praze a druhou u autocentra v Brně, v Černovické ulici.
Jak zjistím, že mám vozidlo v polopřevodu?(KATKA)
Foto
Všechny údaje zjistíte ve velkém technickém průkazu.
Autobazary to podle mě vyřeší tak, že auto nechají napsané na původního majitele až do okamžiku prodeje. Takže původní majitel musí doufat, že se auto brzy prodá(Bender)
Foto
Taková možnost by nebyla fér k zákazníkům, od nichž vozy vykupujeme. AAA AUTO vykupuje vozy do svého vlastnictví, takže je hned přehlašujeme na sebe – původní majitel prodejem svého vozu u nás neriskuje vůbec nic.
Jsem asi jeden z těch, kvůli kterým ten zákon vznikl ☺. Koupil jsem kdysi auto, nechtěl platit ekodaň, tak jsem jezdil na odhlášku. Chápu, že to ted nějak řešit musím, zavolám k vám a domluvíme se. Nehrozí mi ale ted nějaká dodatečná sankce?(Honza)
Foto
Nebojte se, ještě pořád máte čas. Po dané lhůtě by ale váš vůz byl vyřazen z registru, další nakládání s ním by bylo obtížné. Nenechávejte to na poslední chvíli. Jak znám českou povahu, těsně před koncem června bude určitě registr přeplněný.
Jaká auta se teď nejvíc prodávají?(Karolina)
Foto
Zdravím svojí jmenovkyni. První pětka je více-méně stabilní. Samozřejmě vedou modely Škoda Fabia a Škoda Octavia, VW Golf a Passat a Ford Focus. V poslední době hodně posilují korejské značky KIA a Hyundai.
je to zlodějina podporovaná státem. vznikne kvůli tomu hodně sporů a žalob.(honza54 )
Foto
Dovolila bych si oponovat. Jistě není v ničím zájmu, aby byla v provozu vozidla, která nemají v registru uvedeného skutečného majitele. Pokud je toto opatření zavedeno zákonem, je podle mého názoru pozice státu velmi silná.
Dobrý den, omlouvám se za dotaz trošku mimo ale zajímá mě společnost Davena - údajně je propojena s firmou AAA Auto. Můžete mi prosím osvětlit proč vznikla?(PEPE25)
Foto
Tato společnost vznikla kvůli realizaci prodeje AAA AUTO finančnímu investorovi. Jak jistě víte, v minulém roce byl prodán majoritní podíl AAA AUTO britsko-polskému fondu soukromého kapitálu Abris Capital Partners. Hodnota transakce byla přes šest miliard korun. Společnost Davena byla zřízena pro tuto operaci. Jedná se o naší novou holdingovou společnost, zjednodušeně řečeno našeho přímého vlastníka v rámci skupiny Abris.
Pokud vím, tak zase na tolika místech v ČR nejste, jak to chcete zvládnout, když se na vás obrátí najednou mraky lidí?(Miroslav)
Foto
To jste nás asi nějakou dobu nesledoval :-) V České republice máme 21 autocenter. V každém kraji v krajském městě a v některých krajích i na více místech. Síť poboček je velmi hustá a v současné době navíc řadu poboček zvětšujeme a přijímáme i více lidí. Na call centru máme zhruba 200 operátorů. Jak vidíte, jsme připraveni.
Můžete tedy ještě jednou upřesnit, jaké důvody měli lidé pro nepřihlášení vozů?(Karlos)
Foto
Důvody mohou být následující: Vůz de facto neexistuje - byl rozebrán nebo jinak zlikvidován či je po totální havárii Současný majitel netušil, že vůz vlastní Současný majitel vůz v „polopřevodu“ zdědil Vůz byl opakovaně přeprodán, ale smlouvy nebo jiné nabývací tituly se ztratily Současný majitel je v exekuci a nechce tudíž mít majetek psaný na sebe kvůli riziku zabavení Současný majitel se vyhýbá placení pokut, povinného ručení či ekologického poplatku Vůz neprošel z důvodu nějaké vady evidenční kontrolou na STK
Jaká je adresa stránky na vašem webu, kde jste mi schopni pomoct?(Lucky)
Foto
Adresa je www.aaaauto.cz/poloprevody, nebo zavolejte naší telefonickou linku 284 022 042. Máme připravený tým operátorů, kteří dokážou zodpovědět každý dotaz.
Trochu od věci – slyšel jsem, že jste kvůli nedostatku ojetých aut museli zvýšit výkupní ceny, o kolik? (Jirka)
Foto
Máte pravdu. Kvůli nízkým prodejům v období ekonomické krize a po ní v letech 2007-2012 je na trhu mále kvalitních „mladších“ ojetin do sedmi let stáří, s nízkým nájezdem kilometrů, které jsou naopak nyní hodně žádané. Proto jsme u těchto vozů museli zvýšit výkupní ceny v průměru až o desetinu.
Je to opravdu tak vážný problém? Nemám ve svém okolí nikoho, kdo by s tím přišel do styku.(Jakub )
Foto
Na call centru AAA AUTO problematiku „polopřevodů“ řeší přibližně každý devátý volající, přitom celkově v České republice měsíčně vyřídíme na 25 000 hovorů. A to jsme teprve na konci února. Pokud lidé řešení tohoto problému odloží jako vždy až na poslední chvíli, může Centrální registr být zahlcený a všechny „dohlášky“ nemusí do konce června vůbec stihnout. Sami víme o tom, že minimálně 11000 zákazníků na sebe v minulých letech nepřihlásilo vozy, které v předchozích dvaceti letech zakoupili u nás. A to přesto, že tak porušili zákon. A teď si představte, kolik takových případů je u jiných prodejců nebo při koupích vozů na inzerát. Ročně u nás změní majitele kolem šesti set tisíc aut. Ministerstvo dopravy odhaduje počet aut, která jsou kvůli polopřevodu ohrožena vyřazením z registru, na čtvrt milionu. Někteří odborníci si myslí, že jich ale bude až 700 tisíc. Podle mého názoru může být pravda někde uprostřed.
Vůz jsem na sebe nepřevedl právě kvůli tomu ekologickému poplatku, nechci jen tak zbůhdarma přijít o 15000 korun. Nemyslím si, že by se mi mohlo i po konci června něco stát.(Jarda)
Foto
To jste na omylu. Po 30. červnu budou „nedohlášené vozy“ automaticky a trvale vyřazeny z Centrálního registru vozidel. Okamžikem vyřazení z registru nebude vozidlo schváleno pro provoz na pozemních komunikacích a nebude mít platné povinné ručení. Pokud po posledním červnu pojedete s nezaregistrovaným vozem, hrozí vám odnětí řidičského oprávnění až na dobu 6 měsíců a pokuta 50 000 korun. Přijďte vůz prodat k nám a vyřídíme problém za vás.
Jaké důvody vedou lidi k tomu, že si na sebe vůz nezaregistrují? Vždyť to pro ně snad nemůže být nijak výhodné?(Jenda)
Foto
Při telefonickém dotazování naše Kontaktní centrum zjistilo, že jde o několik základních důvodů. Jde buď o snahu se vyhnout nějaké povinnosti, nebo neznalost, či zapomnětlivost. Někdo na sebe vůz nepřevede proto, aby nemusel platit ekologický poplatek, někdo proto, že na to zapomněl, nebo dokonce ani neví, že to měl udělat. Spousta vozů už možná ani neexistuje.
Jaký má vlastně smysl celá tahle změna zákona?(Marek1)
Foto
Ministerstvo dopravy se snaží vyčistit Centrální registr automobilů od vozidel, která nemají jasného majitele. Z hlediska větší přehlednosti trhu je to dobré opatření. Přinese také větší jistotu bývalým majitelům, že nebudou odpovědní za vozy, které dříve vlastnili a noví vlastníci si je na sebe nepřepsali.