Dobrou zprávou pro obyvatele navíc je, že rada městské části schválila provoz přívozu rovnou na dalších 10 let. „S tím, že každý rok se to dá vypovědět, pokud by se postavila lávka přes řeku,“ řekl Blesk.cz starosta Prahy 7 Jan Čižinský.

O lávce spojující sedmou a osmou městskou část se debatuje už dlouho, její stavba je ale zatím v nedohlednu. A tak je téměř jisté, že několik let tu bude přívoz jezdit.

Vltavu bude brázdit mezi Holešovicemi a Karlínem s mezizastávkou na Štvanici od dubna do října. „Provoz vyjde na 1,4 milionu korun ročně,“ dodal starosta s tím, že čtvrtinu nákladů uhradí Praha 8.

Loni fungoval přívoz od 7. srpna do 1. listopadu. Využilo ho 19 243 cestujících, 2240 psů, 750 kočárků a 612 kol. Tři převozníci strávili na palubě celkem 1115 hodin.

Jezdil vždy v půlhodinových intervalech. Nebyl ale problém si ho přivolat například cinkáním na kov i mimo jízdní řád.

Podívejte se, jak přívoz loni zahájil provoz:

Fotogalerie
12 fotografií