Celkem pětiproudá silnice je z velké části zapuštěná pod povrchem, kolem jsou navýšené protihlukové valy. Protihlukové bariéry proto stavbaři instalují téměř výhradně na mostech. Jihozápadní část by měla ulevit především jihu Prahy, od tranzitního provozu odlehčí hlavně Jižní a Barrandovské spojce.

I přesto, že je stavba skoro hotová, krušné léto zažijí stavbaři na úseku mezi dálnicí D1 a Vestcem. Stavební práce tam začaly o více než rok později, proto tam zatím nejsou hotové ani povrchy ani nájezd na brněnskou dálnici. Úsek měl totiž nejprve financovat a stavět Středočeský kraj, ten však nakonec zajistil pouze část u Jesenice. „Museli jsme to narychlo řešit, proto se začalo stavět až v roce 2008,“ vysvětlila mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Přesto podle ní bude včas hotová i tato část.

Nový úsek bude podle rozhodnutí ministerstva dopravy bez čerpacích stanic či motorestů. „Na úseku budou povinné dálniční známky,“ dodala Vápeníková. Pro nákladní dopravu zde firma Kapsch staví mýtné brány. Celková délka velkého pražského okruhu má být 83 kilometrů, nyní je hotovo 17 kilometrů.

Video
Video se připravuje ...

Blesk měl možnost tunel projet Blesk - Šimon Hradní