Šéfuje podniku, který patří státu a kterému stát jen loni pomohl čtyřmi miliardami korun. Zatímco cestující si nemůžou být jisti, jestli ošuntělými vlaky dorazí do práce včas, Petr Žaluda takové starosti řešit nemusí...

Do práce vozí železničářského bosse Audi A8 jehož cena značně přesahuje dva miliony korun. Za volantem je samozřejmě profesionální šofér. „Nejde o žádnou zhýralost! Generální ředitel má jako představitel největší firmy v zemi určité povinnosti, a musí proto dostatečně reprezentovat,“ reagoval mluvčí Drah Šťáhlavský, když Blesk poukázal na kontrast mezi ztrátovostí firmy a luxusem limuzíny.

Také podle ministra dopravy Petra Bendla musí Žaluda, aby mohl "kvalitně vést mimořádně složitou firmu", mít odpovídající podmínky. „Pokud se mu nebude dařit, potom je na místě diskutovat nejen o tom, jaké auto má používat,“ řekl Bendl Blesku. Ovšem právě Bendl poukázal na přemrštěné platy 7 topmanagerů Českých drah, když konstatoval, že snížením jejich platů na polovinu by se ušetřilo 100 milionů!!!

„Motorák“ - Toaleta bez vody a papíru Všudypřítomná špína a hluk Vedro k padnutí Téměř jistota zpožďění
Autor: Blesk – Zbyněk Pecák, Ondřej Čermák

„Motorák“ - Toaleta bez vody a papíru. Všudypřítomná špína a hluk. Vedro k padnutí. Téměř jistota zpožďění

Cestující si myslí své – ve stejnou chvíli, kdy ředitel nasedal do audiny, vystupovala v Ústí nad Labem z vlaku studentka Eliška Pilcová (20).

„Zvenku je motoráček celkem pěkný, horší ale už je to uvnitř. Na toaletách neteče voda a není tam toaletní papír. Taky by to občas chtělo uklidit,“ postěžovala si studentka.

A tak zatímco cestující dál musejí snášet útrapy cestovaní vlakem, generální ředitel drah Petr Žaluda je "vysmátý". Vlakem jezdit nemusí. Jeho mluvčí téma »audi« uzavírá: „Ředitel přišel do ČD, kde jsou mnohem menší platy, z pojišťovnického sektoru a vůz typu Audi by si klidně mohl dovolit pořídit sám.“

Blesk se proto zajímá: Proč to neudělal? Nebo mu připadá fér, aby státní podnik v hluboké ztrátě pořizoval svým šéfům auta za miliony?