Pokud se na zboží zakoupeném po internetu objeví během dvouleté záruční doby vada, má prodejce maximálně 30 dnů na její odstranění. Stejně jako je tomu u zboží zakoupeného v obchodě.

Pokud to neudělá, můžete odstoupit od kupní smlouvy. Nárok máte na vrácení peněz, ale můžete požadovat výměnu, opravu nebo slevu. Ta se týká věcí, kdy se část s kazem nedá opravit nebo prodejce nové zboží nemá. Dávejte však pozor, zlevněné věci již nelze reklamovat!

Zakoupené zboží můžete vrátit bez udání důvodu do 14 dní po jeho pořízení. Lhůta se počítá od uzavření smlouvy, doručení zboží či jeho vyzvednutí, ale třeba i od první dodávky zboží, pokud se jedná o pravidelné zasílání třeba doplňků potravin. Zboží ale musíte vrátit na vlastní náklady.

A jak chránit své peníze při nakupování přes internet? Přečtěte si čtyři zásadní rady!

1. Kupujte u ověřených prodejců

Hledejte na stránkách obchodu logo certifikace APEK (Asociace pro elektronickou komerci) či Heuréka, nákup je pak bezpečnější. Nezadávejte citlivé údaje z vaší karty prodejci, ale jen bance. Zaměřte se na zabezpečení platební transakce, nejoblíbenější je tzv. 3D Secure, kterou využívají ČSOB či Era.

2. Hlídejte si odchozí platby

Pravidelně si pomocí internetového bankovnictví kontrolujte stav účtu. Existují chytří pomocníci, kteří vám tento postup usnadní – internetové bankovnictví, mobilní bankovnictví nebo upozorňující sms při pohybech na účtu.

3. Chraňte svůj počítač

Nejdůležitější je aktuální antivirový program a obezřetnost. Neklikejte na odkazy v podezřelých e-mailech, rovnou je mažte. „Zkontrolujte si, zda máte nainstalovaný firewall, antivirový program a aktuální bezpečnostní záplaty operačního systému i používaných aplikací jako Java nebo Adobe Reader,“ doporučuje Josef Šedivý z Ery. To platí i pro telefony a tablety.

4. Pomůže banka

Jestli se vám zdá, že se elektronické bankovnictví nebo internetová platební brána chovají nestandardně, ihned kontaktujte svou banku. Zaměstnanci helpdesku vám poradí, co máte udělat, a případnou transakci prověří.