A výsledek? Žalostný! Podařilo se nám to jen u jednoho. A v nejhorším případě se mezi krajní autosedačky vešla jen hadrová panenka.

Nedávné podobné měření německého Auto Bildu skončilo fiaskem. Magazín si vzal pod lupu na 140 aut a tři sedačky dostal pouze do jednoho z pěti. A to jen díky tomu, že mezi účastníky jeho testu hojně patřily automobily MPV jako touran, galaxy, verso či osobní verze užitkáčů.

Takové vozy ostatně často disponují třemi samostatnými sedadly, z nichž každé má i svůj isofix, takže jsou pro něj tři sedačky vzadu normou. Zato pohořeli takoví obři jako Audi Q7, BMW 7 či Superb Combi.

Co je důležité?

Jak jsme zjistili, o velikost vozidla (šířku sedadel i celého interiéru) jde jen zčásti. Jestli se autosedačky vejdou, totiž určuje i tvar bočnic sedadel, nebo výška zámků bezpečnostních pásů, které jsou někdy zapuštěné, a jindy na velmi vysokém držáku.

Jak dopadla testovaná auta?

1. Škoda Octavia

Škoda Octavia - úplnému dolehnutí vyšší sedačky vadí opěrka a tři jsme vedle sebe nedali ani náhodou.
Autor: Svět motorů
Tak dobrý vstup díky bohatému vykrojení dveří až za opěrky nemělo žádné jiné auto, třeba Superb Combi strčila do kapsy. Úplnému dolehnutí vyšší sedačky vadí opěrka a tři jsme vedle sebe nedali ani náhodou. Třetí dítě bez autosedačky by se vešlo, dospělý by neměl dát kam ruce. Potěšilo nás, že úchyty infixu se skrývají za krytkou a nemusí se dolovat mezi sedákem a opěradlem.

* Šířka sedadel vzadu 125 cm

* Maximum pro tři sedačky 129 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 28 cm

*- Kolik zbývá sedáku uprostřed 31 cm

+ Skvělý vstup, moderní řešení isifixu

- Škoda 4 cm, o něž bočnice nepustí sedačky až ke dveřím

2. Škoda Fabia

Škoda Fabia - že do druhého nejžádanějšího auta roku 2013 tři sedačky nedostaneme, bylo jasné dopředu...
Autor: Svět motorů
Že do druhého nejžádanějšího auta roku 2013 tři sedačky nedostaneme, bylo jasné dopředu. Dvacet čísel zbývajících uprostřed je ale málo i pro malého pasažéra bez sedačky, o dospělém ani nemluvě. Tři vzadu? Kdepak…

* Šířka sedadel vzadu 117 cm

* Maximum pro tři sedačky 122 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 21 cm

* Kolik zbývá sedáku uprostřed 22 cm

+ Výborný vstup, dolehnutí sedaček k opěradlům

- Třetí dítě se nevměstná ani bez sedačky

3. Škoda Rapid

Škoda Rapid - sice nadějné, naše tři sedačky jsme ale nakonec nenacpali ani sem.
Autor: Svět motorů
Sice nadějné, naše tři sedačky jsme ale nakonec nenacpali ani sem. Ale místa vzadu je na šířku výrazně víc než v superbu. Prostřední místo nemělo opěrku hlavy, dá se ale přiobjednat.

* Šířka sedadel vzadu 125 cm

* Maximum pro tři sedačky 125 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 27 cm

* Kolik zbývá sedáku uprostřed 30 cm

+ Bez sedačky se třetí dítě doprostřed vejde pohodlně

- Horší vstup, vysokou sedačku jsme museli natáčet

4. VW Golf

VW Golf - tři sedačky by se sem nevešly a bočnice ještě talčí sedačky zbytečně ke středu
Autor: Svět motorů
Promarněná šance. Tři sedačky by se sice kvůli šířce nevešly tak jako tak, ale vysoké bočnice tlačí sedačky zbytečně ke středu, takže pro cestujícího uprostřed zbývá méně místa, než by bylo možné s rovnou lavicí. Dokazuje to snímek, kdy jsme rameny sedačky hodně odklonili.

* Šířka sedadel vzadu 126 cm

* Maximum pro tři sedačky 128 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 27 cm

* Kolik zbývá sedáku uprostřed 30 cm

+ Moderní řešení isofixu

- Vysoké a 13 cm široké bočnice

5. Hyundai i30

Hyundai i30 - ikdyž je i30 vzadu širší než ix20, s místem mezi dvěma připevněnými sedačkami je na tom hůř.
Autor: Svět motorů
První ze tří hyundaiů ukazuje, že na velikosti auta nezáleží. Ač je i30 vzadu širší než ix20, s místem mezi dvěma připevněnými sedačkami je na tom hůř. Mohou za to tvarované bočnice, navíc široké 14 cm. Také vstup je ze všech tří hyundaiů kvůli zadnímu sloupku nejhorší.

* Šířka sedadel vzadu 126 cm

* Maximum pro tři sedačky 130 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 27 cm

* Kolik zbývá sedáku uprostřed 28 cm

+ Autosedačky skvěle doléhají k opěradlům

- Slušnou šířku hatí obří bočnice

6. Škoda Superb Combi

Škoda Superb Combi - auto za milion, místa pro nohy dospělých jak ve vlaku, ale na děti se zapomnělo
Autor: Svět motorů
Auto za milion, místa pro nohy dospělých jak ve vlaku, ale pro děti? Horší než v rapidu, oktávce, roomsteru i v yetim! A to šlo navíc o jediné auto v testu, které má širší zadní sedadlo, než je šířka mezi madly dveří.

* Šířka sedadel vzadu 129 cm

* Maximum pro tři sedačky 128 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 26 cm

* Kolik zbývá sedáku uprostřed 27cm

+ Dobrý přístup dveřmi

- Vysoké bočnice kradou 2 x 14 cm

7. Hyundai i20

Hyundai i20 - ze tří malých aut v testu dopadl nejlépe, třetí dítě bez sedačky odvezete
Autor: Svět motorů
Ze tří malých aut v testu dopadl nejlépe, třetí dítě bez sedačky odvezete, i když to nijak velké pohodlí nebude. Se sedačkami se nám v autě dobře manipulovalo.

* Šířka sedadel vzadu 124 cm

* Maximum pro tři sedačky 126 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 23 cm

* Kolik zbývá sedáku uprostřed 24 cm

+ Skvělý vstup dveřmi, přístupné zámky pásů

- Opěrky hlavy brání dolehnutí sedačky

8. Hyundai ix20

Hyundai ix20 - jediný velkoprostorový vůz v desítce, ani tak jsme do něj ale tři autosedačky nedostali.
Autor: Svět motorů
Jediný velkoprostorový vůz v desítce, ani tak jsme do něj ale tři autosedačky nedostali. Nechybělo moc: buď dva centimetry šířky, nebo třeba jen samostatná sedadla jako v roomsteru. Do škodovky jsme tři sedačky dali, když jsme jedno ze sedadel posunuli.

* Šířka sedadel vzadu 125 cm

* Maximum pro tři sedačky 129 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 30 cm

* Kolik zbývá sedáku uprostřed 32 cm

+ Rovná lavice pustí autosedačky až ke dveřím

- Složitá manipulace s prostředním pásem ze stropu

9. VW Passat Variant - VÍTĚZ TESTU

VW Passat Variant - němečtí kolegové do běžného passatu tři sedačky nedali, my do jeho kombi verze ano.
Autor: Foto Svět motorů
Němečtí kolegové do běžného passatu tři sedačky nedali, my do jeho kombi verze ano. Pomohl hlavně skoro rovný sedák bez bočnic, což pustilo krajní autosedačky až ke dveřím. Bylo to o prsa, třetí autosedačku jsme do vozu dostali, i když se zapínáním pásu to byla akrobacie.

* Šířka sedadel vzadu 131 cm

* Maximum pro tři sedačky 132 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 35 cm

* Kolik zbývá sedáku uprostřed 38 cm

+ Rovný sedák pouští sedačky až do kraje, dobrý vstup

- Staré řešení isofixu, golf má o hodně lepší

10. Ford Fiesta

Ford Fiesta - přestože je fiesta v interiéru o dost širší než fabia, dopadla spolu s ní nejhůř.
Autor: Svět motorů
I když je fiesta v interiéru o dost širší než fabia, dopadla spolu s ní nejhůř. Za chabá čísla mezi dvěma sedačkami mohou vysoké bočnice: autosedačky tlačí doprostřed, navíc jsou na malé auto extrémně široké – každá 13 cm.

* Šířka sedadel vzadu 120 cm

* Maximum pro tři sedačky 125 cm

* Kolik zbývá na tělo uprostřed 21 cm

* Kolik zbývá sedáku uprostřed 23 cm

+ Jednoduše pojaté vypínání airbagu

- Malý vstup, opěrka hodně odklání sedačku

Připraveno ve spolupráci se Světem motorů

Fotogalerie
10 fotografií