A výsledek? Žalostný! Podařilo se nám to jen u jednoho. A v nejhorším případě se mezi krajní autosedačky vešla jen hadrová panenka.
Nedávné podobné měření německého Auto Bildu skončilo fiaskem. Magazín si vzal pod lupu na 140 aut a tři sedačky dostal pouze do jednoho z pěti. A to jen díky tomu, že mezi účastníky jeho testu hojně patřily automobily MPV jako touran, galaxy, verso či osobní verze užitkáčů.
Takové vozy ostatně často disponují třemi samostatnými sedadly, z nichž každé má i svůj isofix, takže jsou pro něj tři sedačky vzadu normou. Zato pohořeli takoví obři jako Audi Q7, BMW 7 či Superb Combi.
Co je důležité?
Jak jsme zjistili, o velikost vozidla (šířku sedadel i celého interiéru) jde jen zčásti. Jestli se autosedačky vejdou, totiž určuje i tvar bočnic sedadel, nebo výška zámků bezpečnostních pásů, které jsou někdy zapuštěné, a jindy na velmi vysokém držáku.
Jak dopadla testovaná auta?
1. Škoda Octavia
* Šířka sedadel vzadu 125 cm
* Maximum pro tři sedačky 129 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 28 cm
*- Kolik zbývá sedáku uprostřed 31 cm
+ Skvělý vstup, moderní řešení isifixu
- Škoda 4 cm, o něž bočnice nepustí sedačky až ke dveřím
2. Škoda Fabia
* Šířka sedadel vzadu 117 cm
* Maximum pro tři sedačky 122 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 21 cm
* Kolik zbývá sedáku uprostřed 22 cm
+ Výborný vstup, dolehnutí sedaček k opěradlům
- Třetí dítě se nevměstná ani bez sedačky
3. Škoda Rapid
Sice nadějné, naše tři sedačky jsme ale nakonec nenacpali ani sem. Ale místa vzadu je na šířku výrazně víc než v superbu. Prostřední místo nemělo opěrku hlavy, dá se ale přiobjednat.
* Šířka sedadel vzadu 125 cm
* Maximum pro tři sedačky 125 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 27 cm
* Kolik zbývá sedáku uprostřed 30 cm
+ Bez sedačky se třetí dítě doprostřed vejde pohodlně
- Horší vstup, vysokou sedačku jsme museli natáčet
4. VW Golf
* Šířka sedadel vzadu 126 cm
* Maximum pro tři sedačky 128 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 27 cm
* Kolik zbývá sedáku uprostřed 30 cm
+ Moderní řešení isofixu
- Vysoké a 13 cm široké bočnice
5. Hyundai i30
* Šířka sedadel vzadu 126 cm
* Maximum pro tři sedačky 130 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 27 cm
* Kolik zbývá sedáku uprostřed 28 cm
+ Autosedačky skvěle doléhají k opěradlům
- Slušnou šířku hatí obří bočnice
6. Škoda Superb Combi
* Šířka sedadel vzadu 129 cm
* Maximum pro tři sedačky 128 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 26 cm
* Kolik zbývá sedáku uprostřed 27cm
+ Dobrý přístup dveřmi
- Vysoké bočnice kradou 2 x 14 cm
7. Hyundai i20
* Šířka sedadel vzadu 124 cm
* Maximum pro tři sedačky 126 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 23 cm
* Kolik zbývá sedáku uprostřed 24 cm
+ Skvělý vstup dveřmi, přístupné zámky pásů
- Opěrky hlavy brání dolehnutí sedačky
8. Hyundai ix20
* Šířka sedadel vzadu 125 cm
* Maximum pro tři sedačky 129 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 30 cm
* Kolik zbývá sedáku uprostřed 32 cm
+ Rovná lavice pustí autosedačky až ke dveřím
- Složitá manipulace s prostředním pásem ze stropu
9. VW Passat Variant - VÍTĚZ TESTU
* Šířka sedadel vzadu 131 cm
* Maximum pro tři sedačky 132 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 35 cm
* Kolik zbývá sedáku uprostřed 38 cm
+ Rovný sedák pouští sedačky až do kraje, dobrý vstup
- Staré řešení isofixu, golf má o hodně lepší
10. Ford Fiesta
* Šířka sedadel vzadu 120 cm
* Maximum pro tři sedačky 125 cm
* Kolik zbývá na tělo uprostřed 21 cm
* Kolik zbývá sedáku uprostřed 23 cm
+ Jednoduše pojaté vypínání airbagu
- Malý vstup, opěrka hodně odklání sedačku
Připraveno ve spolupráci se Světem motorů