Stále oblíbenější dieselové automobily zvyšují svůj podíl na trhu. Jen v letošním roce je prodej nových dieselových aut zastoupen 43 procenty a celkově už více než polovina automobilů na českých silnicích jezdí na naftu. Mnozí si je kupují s vidinou levnějšího provozu a tedy ušetřených peněz. Jenže skutečnost může být mnohdy přesně opačná! Problém se jmenuje DPF – filtr pevných částic.

Co je DPF a proč představuje problém?

Filtry pevných částic se začaly montovat do dieselových automobilů již kolem roku 2005 a dnes už jsou legislativou u nových modelů aut dokonce vyžadovány. Jde o zařízení, které se umisťuje do výfukového systému, kde zachytává pevné nečistoty, karcinogenní saze a další jedovaté látky. Těch bývá v porovnání s benzínovými motory až stonásobně více. Proto je DPF velice důležité zařízení. Má ovšem i své mouchy.

Problém u filtru nastává, když se ucpe a přestane sloužit. Nejenže ucpaný filtr nefunguje, ale horší průchodnost spalin snižuje výkon vozidla, zvyšuje nároky na spotřebu a v těch horších, i když velice častých případech dokonce auto přestane jezdit úplně. K ucpání filtru přitom může dojít celkem brzy. Na vině je nedostatečná regenerace filtru, způsobená především častou jízdou na kratší vzdálenosti, hlavně ve městech. Riziko totálního kolapsu filtru přitom nastává již kolem 100.000 ujetých kilometrů, v závislosti na stylu jízdy.

Aktivní regenerace nestačí

Filtr pevných částic se musí čas od času regenerovat, tedy vyčistit. Čištění zpravidla probíhá automaticky, ani o tom nemusíte vědět. Vždy po určité době je řídící jednotkou vyvolána tzv. aktivní regenerace. Je to proces, při kterém dojde ke zvýšení teploty uvnitř filtru a usazené nečistoty shoří a projdou výfukem ven. To se opakuje zhruba každých 500 – 1000 ujetých kilometrů.

Jenže, při regeneraci nedojde ke spálení všech nečistot a po každém cyklu tak zůstávají usazené částice, na které se nabalují další a další. Jednoho dne se tedy filtr ucpe úplně,  nastávají výše zmíněné problémy. Při nucené návštěvě autoservisu většinou zjistíte, že je třeba DPF vyměnit za nový. Ten přitom může stát spoustu peněz, některé filtry svou cenou převyšují i padesát tisíc korun! Naštěstí, existuje mnohem levnější řešení...

Renovace DPF za pár korun a se zárukou!

Společnost DPF engineering již řadu let využívá nejmodernějších technologií a vlastních unikátních postupů pro renovaci filtru pevných částic. Metoda renovace, díky které se DPF engineering řadí mezi evropskou špičku,  se jmenuje SmartClean. Jde o proces, při kterém zanesený a ucpaný filtr obnovuje s takovou úspěšností, že dosahuje 98 % stavu nového filtru!

SmartClean je technologie natolik účinná a přitom k filtru šetrná, že umožňuje provoz filtru další roky a při správném zacházení jeho opakovanou renovaci bez nutnosti investice do nového. Cena renovace nepřesahuje 8500 Kč a představuje tak značnou úsporu. V porovnání s cenou nového můžete ušetřit skutečně desítky tisíc korun! Navíc, renovace DPF je poskytována se zárukou 3 roky nebo 100.000 ujetých kilometrů, vždy tak máte jistotu poctivě odvedené práce!

Potřebujete filtr renovovat? Objednejte se ke kontrole či renovaci DPF! Získáte jistotu, klid a ještě ušetříte peníze! DPF engineering – profesionální renovace filtru pevných částic do 48 hodin a se zárukou.

Fotogalerie
4 fotografie