V laboratoři může vyučující komentovat 3D projekce, zázemí zároveň umožňuje aktivní práci žáků. Budou moci například pracovat s 3D kamerou a pořídit si vlastní materiál pro další prezentaci. Do laboratoře se vejde až 30 studentů a kromě učebny je tam také 3D pracovna se třemi profesionálně vybavenými pracovišti umožňujícími vlastní tvorbu trojrozměrného obsahu. K dispozici je 3D projektor, 3D brýle a tablety pro samostatnou práci studentů.

"Hlavním záměrem projektu bylo vybudování 3D laboratoře, která umožní žákům prozkoumání přírodních zákonitostí s využitím technologií, které jsou pro ně atraktivní. Díky interaktivním tabletům mohou sami účastníci vytvářet, zpracovávat a přizpůsobovat poznatky získané v hodinách," řekla hlavní metodička projektu Kateřina Ledvinová.

Projekt je zaměřen na využití hlavně pro fyziku, chemii, biologii a zeměpis, Šafránek ale nevyloučil to, že časem by se spektrum předmětů mohlo rozšířit. Speciální programy škola shání už hotové jinde, na některých se budou podílet sami pedagogové i studenti. "Chceme maximálně zvýšit zájem žáků o tyto technologie a rozvíjet žákovskou tvořivost s nimi. Nesporně totiž už dnes jsou nebo budou součástí pracovního prostředí," dodal ředitel.

Projekt bude dokončen v červnu 2015. Předpokládá se, že do té doby projde 3D laboratoří minimálně 1200 studentů středních a základních škol. Možnost výuky ve 3D laboratoři bude postupně nabídnuta všem školám v kraji.