"Řecko, Turecko a Chorvatsko se prodávají víc než loni. Zdá se, že Turecko bude letos velmi silné, Řecko zůstane neohroženě na prvním místě. Na druhé straně velký pokles je u Egypta a menší u Tuniska," uvedl marketingový manažer cestovní agentury Invia Michal Tůma.

Podle marketingového ředitele cestovní kanceláře Exim tours Stanislava Zímy nejde jen o tuzemský trend. "I západní Evropa je ve znamení velkého návratu klientů do Řecka," uvedl. Vrací se sem tradiční klientela, která zemi v posledních třech letech vynechávala kvůli ekonomickým problémům. Poptávka po některých řeckých ostrovech vzrostla u Exim tours i o 40 procent.

Také cestovní kancelář Fischer registruje proti minulému roku z nabízených destinací největší nárůst poptávky po řeckých ostrovech. "Klienti opět volí Řecko jako svou jedničku pro dovolenou u moře. Hned za touto destinací se v prodejích umístilo Turecko a Španělsko," potvrdila ředitelka portálu Dovolená.cz Eva Sedlmajerová.

V předprodejích se podle ní projevila přetrvávající opatrnost klientů v nákupu dovolených do Egypta, který se tak přesouvá do kategorie "last minute". CK Fischer prodala v předprodejích o zhruba pět procent zájezdů do Egypta méně než loni. "Pokles důvěry k Egyptu je znát. Očekáváme ale, že Marsá Alam a Hurgada budou hity prodejů na poslední chvíli. Lidé o dovolené v Egyptě přemýšlejí, vidí, že se tam situace uklidnila, ale budou zájezd více kupovat pár týdnů před odletem," dodal mluvčí CK Jan Osúch.

Cestovní kancelář Alexandria zaznamenala letos zatím největší nárůst poptávky u zájezdů na ostrovy Menorca a Malorka a na severní pobřeží Bulharska. "Ti, co cestují na dovolenou vlastním autem, volí i letos nejčastěji Chorvatsko nebo Itálii," dodala Pavlína Pešová z FIRO-tour.