"Nechci to zlehčovat, kněz Valentýn, pokud je to pravda, měl chudák určitě těžký život, ale umím si také představit pana obchodníka, jak si mne ruce nad kasičkou," řekla Poláková. Podle ní jde o vykalkulovaný, reklamou vykonstruovaný ´jakosvátek´, který s láskou nemá nic moc společného.

Chinaski naopak o klipu Každý ráno hovoří jako o dárku 'všem šťastně i nešťastně zamilovaným'. "Text písničky je o tom, že některé věci v životě prostě prošvihnete, a už to nikdy nejde vrátit," podotkl zpěvák Michal Malátný k příběhu muže, jenž promarnil životní lásku.

Valentýnskou tematiku využívají interpreti v tuzemské populární hudbě již od 90. let, kdy byl do Česka tento anglosaský svátek importován. Jedním z prvních byl zpěvák a skladatel Jan Kalousek, který tehdy natočil píseň Svatý Valentýn.

Sázka na Valentýna se vyplácí i hudebním komerčním médiím, která při této příležitosti zveřejňují nejrůznější žebříčky písní s mileneckou tématikou. Když před dvěma lety připravila televize Óčko valentýnské vysílání kontaktního pořadu Mixxxer a žebříček TOP 50 Love songs, dosáhla více než dvouprocentního podílu na sledovanosti v divácké skupině 15 až 54 let. Znamenalo to nejvyšší počet diváků v tomto roce. Vítězem TOP 50 Love songs se stala Sinead O’Connorová s hitem Nothing Compares 2U, který vidělo 141.000 diváků.