Předávání ocenění Akademie filmového umění a věd je v televizích ve Spojených státech tradičně druhou nejsledovanější událostí roku, hned po finále ligy amerického fotbalu NFL, takzvaném superbowlu, který přiláká zhruba 100 milionů televizních diváků.
Podle agentury Reuters je sledovanost slavnostního večera často ovlivněna výběrem nominovaných filmů. Za letošním poklesem počtu diváků o 16 procent z loňských 43,7 milionu tak prý může stát i fakt, že jediným kasovním trhákem mezi nominacemi byl Americký sniper, který však dostal pouze cenu za zvukové efekty. Na druhou stranu vítězný Birdman příliš diváků do kin nepřilákal.
Nižší zájem prý letos filmové ceny Oscar vyvolaly také na sociálních sítích. Uživatelé Twitteru se ve svých zprávách o udílení Oscarů zmínili v 5,9 milionu případů, což je zhruba jen polovina tweetů poslaných minulý rok. Tehdy se hitem internetu stala selfie s moderátorkou večera DeGeneresovou a několika hereckými hvězdami.