Příběh hry má kořeny ve francouzské Moralitě o slepci a mrzáku z 15. století. Dva staří slepí žebráci prohlédnou poté, co jim potulný světec zázračně vrátí zrak, a spatří pokřivenou tvář okolního světa. Srovnání dvou neslučitelných obrazů světa - toho žijícího jen ve fantazii slepců a toho, který po uzdravení „konečně“ uvidí, je fatální. "Za sebe můžu říct, že mě Studna světců pořád provokuje k přemýšlení. Promítá se v ní ta naše (moje) věčná touha po tom, aby všechno bylo krásné, dobré, a hlavně jednoduché - a ono to takové samozřejmě není," uvedla na stránkách divadla www.slovackedivadlo.cz dramaturgyně Markéta Špetíková.
Herci v hlavních rolích se museli vcítit do role nevidomých. Podle zástupců divadla bylo pro nastudování hry zásadní setkání s Mirkou Kneslovou, která je nevidomá a která se stala jejich dobrovolnou poradkyní. Podle představitelky hlavní role Ireny Vackové jim dala především praktické rady, jak se chovat a pohybovat na jevišti.
Slovácké divadlo letos slaví 70. narozeniny. Mezi vrcholy sezony bude patřit muzikál Chicago v režii Radka Balaše, Deník Anny Frankové, který nastuduje Zoja Mikotová, či inscenace Alenka v kraji divů a za zrcadlem režiséra Jana Antonína Pitínského. Stránský chystá i Shakespearovo drama Macbeth. Chybět nebude ani komedie, současná hra Sám na dva šéfy, kterou nastuduje Michal Zetel, jemuž Stránský v polovině sezony předá taktovku ředitele Slováckého divadla.