"Tabori ve své tvorbě reflektuje utrpení Židů za éry nacismu a zamýšlí se nad naší schopností nadále rozpoznat a případně i uchovat základní hodnoty lidskosti. Používá groteskní, často hodně černý humor provázený ironií a sarkasmem," uvedla. Stejné to je i ve hře Bílý muž a Rudá tvář, které sám autor označil jako židovský western.

Při náhodném setkání na poušti se vzájemně triumfují domnělý indián a židovský otec postižené dcery ve výčtu příkoří, která museli snášet pro svůj původ. "Tabori ve hře nechává zaznít starou pravdu, že pod kůží jsou všichni lidé stejní. Že navzdory všemu utrpení stále toužíme po obyčejném lidském štěstí," řekla.

Na konci 70. let minulého století byla natočena rozhlasová verze Bílého muže a Rudé tváře, Tabori v ní namluvil postavu vypravěče, která ale v divadelním textu chybí. Rozhlasová inscenace získala cenu Prix Italia a hra Weisman und Rotgesicht byla v anketě Theater heute vyhodnocena jako nejlepší německy psaná hra roku a Tabori za ni získal Mülheimerskou cenu pro dramatiky.

S dílem Taboriho budou mít diváci Komorní scény Aréna možnost setkat se už potřetí. Nejprve to byly Goldbergovské variace v režii Ivana Krejčího, které se dočkaly i záznamu České televize. Bílého muže a Rudou tvář inscenuje polský režisér německého původu André Hübner-Ochodlo, který před časem v Aréně nazkoušel Taboriho Jubileum.

Sám režisér má k Taborimu osobní vztah. "Když mě učil na univerzitě v Giessenu, zjistil jsem, že máme stejný názor na umění. Tabori dokonalý sluch na dialogy. Bílý muž a Rudá tvář, to jsou skvělé dialogy a monology na téma toho, kdo je víc zasažen osudem," řekl režisér.

Inscenace Bílý muž a Rudá tvář bude mít premiéru 25. října. Představí se v ní Marek Cisovský, Pavla Dostálová, Petr Panzenberger a Vladislav Georgiev.