Zřícenina jako zbytek kdysi kompletní lidské stavby někdy vybízí k opravě, jindy je ale oblíbeným turistickým cílem, v době romantismu si je lidé dokonce budovali uměle. Také umělecké ztvárňování zřícenin má v západním umění dlouhou tradici. Námět zříceniny prošel v dějinách umění mnoha proměnami. Od chvalozpěvů na slávu antické civilizace během renesance, kritiky racionalismu osvícenství v 18. století, melancholie romantismu, až po symboliku politických otřesů 20. století.

Výstava Kruhové zříceniny má název podle povídky Jorge Luise Borgese. Evokuje krajinu plnou protikladů, kde temnota některých vystavených děl ostře kontrastuje s prosvětleností děl jiných. Odkaz zřícenin je jakýmsi přízračným přeludem, který otevírá nový pohled na moderní svět. Dvě části výstavy lze vidět nezávisle na sobě.

V Galerii 35 je výběr fotografií a videí českých a slovenských umělců od 80. let do současnosti. Zastoupeni jsou Daniela Baráčková, Barbora Klímová, Markéta Othová, Jan Pfeiffer, Jiří Poláček, Věra Samková, Pavla Sceranková, Dušan Šimánek, Ivan Svoboda a Adam Vačkář. Jejich díla pracují s povrchovým zdáním věcí, zkoumají jejich proměny v čase a jejich pomíjivost, sledují poezii jednoduchosti a bezprostřednosti, která paradoxně ilustruje hloubku dějin.

Druhá část výstavy v MeetFactory představuje díla evropských či v Evropě žijících autorů. Vybraná díla či site-specific instalace analyzují téma zřícenin či trosek z pohledu autorů, kteří o nich uvažují v kontextu současného globalizovaného světa.