"Pomáhá mu v tom spousta dalších hraček. Ve všem je však zároveň i pohled zralého člověka, takže to není jen svět dětské naivity, ale i hra archetypů, které za dětskou hrou stojí," uvedl. Cílem bylo, aby na představení mohla přijít celá rodina i s dětmi.

Podle šéfa opery Iljy Šmída jde o veselou záležitost, opera vznikla v letech 1926 až 1927 na libreto J. L. Budína podle antické Plautovy komedie Lišák Pseudolus. "Je to prvotina Bohuslava Martinů, je postavena na antické frašce," uvedl. Opera psaná v tehdy módní revuální formě má blízko k poetice Osvobozeného divadla, v hudbě se odrážejí i jazzové inspirace.

"Po stránce hudební mě okouzlila extravagantním spojením neoklasicismu a jazzu, poslechovou atraktivitou a mnoha opravdu jímavými pasážemi. Dýchá z ní duch 'Roaring Twenties', tedy hlučných 20. let ve znaku futurismu, surrealismu, krátkých sukní a dlouhých večírků," uvedl Pilař. Opera nabídne prvky varieté, swingové rytmy, sbor tančící charleston, zpívající černošku a podle Pilaře i "další stovky pestrých střípků spojujících se ve třpytivé mozaice životem kypícího světa mezi dvěma válkami".

Hudebního nastudování se ujal šéf orchestru Petr Kofroň. Světovou premiéru mělo dílo v roce 1928 v Brně, postupně ji nastudovaly operní scény v Olomouci a Ostravě a Státní opera Praha.

Nastudování první opery světově proslulého českého skladatele je prvním významným počinem Divadla J. K. Tyla k Roku české hudby 2014.