Chybějící neelektrifikovaný úsek na trati je mezi stanicemi Louka a Litvínovem. Většina ze zhruba 13kilometrové jednokolejné trati je elektrifikovaná od poloviny šedesátých let minulého století.

Se samotnou stavbou počítá správa železnic začátkem roku 2017 a hotovo by mělo být koncem roku 2018. Součástí projektu je kromě elektrifikace a přestavby železničního svršku a některých zastávek i rekonstrukce mostů. Trať by rovněž měla získat moderní zabezpečovací zařízení a měla by být řízena dálkově z dispečerského stanoviště ve stanici Louka u Litvínova.

"Stavba přinese výrazné zlepšení spolehlivosti a bezpečnosti železniční dopravy a kultury cestování. Toto se týká jak vlastní plynulosti jízdy, tak odbavování cestujících ve stanicích a zastávkách," uvedla v materiálu správa železnic. Rekonstrukcí projdou i některé zastávky na trati, kde budou zbourána nástupiště a nahrazena novými. Týkat se to má zastávky Háj u Duchcova, železniční stanice v Oseku, zastávek Lom u Mostu, Louka u Litvínova a stanice Litvínov.