"Statik skálu prohlédl a dal nám povolení k provozu s tím, že svah je v tuto chvíli bezpečný a potom nám dá nějaká doporučení, jak postupovat do budoucna. Až budou příznivé klimatické podmínky, tak na základě jeho doporučení budeme sanovat dva bloky skalního masivu," doplnil Illiaš.

Skála zavalila krkonošskou trať mezi Poniklou a Hrabačovem ve středu 28. ledna ráno. Do sesuvu pak narazil motorový vlak, jehož strojvůdce neměl šanci střetu zabránit ani před ním z kabiny utéct. Z kabiny ho museli vystříhat hasiči, se středně těžkým poraněním nohy skončil v nemocnici. Celkem bylo při havárii zraněno devět lidí, z toho sedm cestujících. Zranění ostatních cestujících a vlakvedoucího byla lehká.

Zavaleno bylo zhruba 20 metrů tratě, několik bloků mělo na výšku až tři metry a na šířku čtyři. Největší odštěp ze skály měl na délku asi deset metrů. Škoda byla předběžně vyčíslena na 1,5 milionu korun, na dalšího půl milionu korun odhaduje SŽDC náklady na odstranění sesuvu a vyčištění přilehlého svahu a na opravy kolejí. "Ty byly ale sesuvem poškozené jen minimálně," dodal Illiaš.

Sesuv byl podle SŽDC nečekaný, předchozí kontroly žádné narušení skály nenaznačovaly. Skála se zběžně prohlíží každý týden, jednou ročně se trať kontroluje zevrubně. Navíc tam projíždí traťová služba na drezíně, která prohlíží, zda nedochází k nějakým drobným sesuvům, jež by signalizovaly, že je tam nějaký pohyb. Žádná z kontrol nic neukázala a ani v minulosti tam nebyl žádný problém. Příčinou sesuvu byla zřejmě vnitřní eroze masivu, kterou nelze odhalit běžnou technikou, kterou správa používá.