"Pořád trvá stávková pohotovost, hrozí, že by mohlo už dojít k zákonné stávce, nevyřešilo se nic. Hledáme ještě vstřícnou cestu, neradi bychom si brali obyvatele Přerova jako rukojmí. Doufám stále, že se nějaká cesta najde. V plánu máme ještě tento týden schůzku s panem primátorem," řekl ČTK předseda Nezávislého odborového svazu automobilové dopravy Rudolf Parák, který zaměstnance zastupuje.
Důvodem sporu je navrhovaná kolektivní smlouva, ve které zaměstnanci společnosti žádají zvýšení mezd o pět procent, od roku 2010 se jim prý mzdy nezvýšily. Žádali také volnou jízdenku, stravenky nebo příspěvek do penzijního fondu. Zástupci společnosti ale uvedli, že se snaží vycházet zaměstnancům vstříc a nabízí jim benefity jako bezplatné cestování autobusy společnosti, zvýšené příplatky a větší počet dnů dovolené.
Do sporu vstoupilo také ministerstvo práce a sociálních věcí prostřednictvím zprostředkovatele. Jeho roli napadlo vedení společnosti v takzvaném rozkladu, který byl však nedávno zamítnut. "Jednání před zprostředkovatelem již proběhlo, bylo však neúspěšné, protože zástupci společnosti stále trvají na svém původním stanovisku a nechtějí akceptovat žádný jiný názor. Nezávislý odborový svaz automobilové dopravy proto zvažuje řízení před rozhodcem," řekl ČTK Petr Sulek z tiskového oddělení ministerstva práce a sociálních věcí. "Jednání bylo neúspěšné, nechtějí přistoupit na naše požadavky," potvrdil také Parák.
Podle jednatele Dopravní a logistické společnosti Tomáše Brady však jednání stále neskončila. "My jsme ochotni dál komunikovat s odborářskou organizací a pokusíme se najít společnou cestu," řekl ČTK Brada. Požadavky odborářů, které jsou pro společnost nepřijatelné, nechtěl více komentovat. "Je tam více věcí, na které my jako zaměstnavatel nemůžeme přistoupit. Nechci to ale dál rozebírat, jednání pokračují," doplnil.
Smlouvu o provozování MHD ve městě na příštích deset let podepsalo vedení Přerova s Dopravní a logistickou společností, která je dceřinou firmou Slovenské autobusové dopravy Trnava, loni v březnu. Dopravce se zavázal, že provozování dopravy zajistí za 136,8 milionu korun bez DPH. Je to asi o sto milionů korun méně, než se původně předpokládalo. Podle tehdejšího vedení města nebyla cena podhodnocená, radní o tom prý ujistili i odborníci. Podle informací ČTK však právě tato nabídnutá nízká cena má vliv na současnou situaci.