"Jako silný hráč na reklamním trhu jsme se rozhodli obrátit se na dopravní podnik s vážnou nabídkou a pokud to management dopravního podniku myslí se zvyšováním profitability vážně, nemůže naši nabídku přehlédnout," řekl Fuxa. "Říci, jak budeme s nabídkou dále nakládat, je v tuto chvíli velmi předčasné," reagoval Štábl.

Ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš minulý týden v rozhovoru s ČTK připustil, že letitá smlouva s Rencar není pro podnik výhodná. "Budeme vyjednávat o lepších podmínkách u stávající smlouvy, nicméně zvažujeme všechny, tedy i další možnosti," řekl dnes mluvčí. Podnik ze spolupráce s Rencar ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle ředitele jde o zhruba 150 milionů ročně.

Firma Rencar podle webu vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je jejím majoritním akcionářem firma Europlakat, která je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři. Boj mezi firmou BigBoard a konkurenční JCDecaux se naplno rozhořel před loňskými komunálními volbami v souvislosti s pražskými stavebními předpisy.

Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Stejná firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B. Podle některých informací není vyloučeno, že by JCDecaux mohla od dopravního podniku získat i smlouvu na světelné vitríny v metru, jejichž provoz dosud zajišťovala firma euroAWK.

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10.000 lidí.