"Obdrželi jsme řadu připomínek, nicméně jsme se s nimi vypořádali. Je deklarován zákaz nákladní tranzitní dopravy v nočních hodinách, tedy od 22:00 do 6:00 hodin," řekl ČTK Franěk. Podle odhadů jezdí po silnici každou noc asi 250 kamionů, přes den je jich skoro dvakrát více. Obyvatelé měst a obcí si stěžovali na hluk a prašnost.
Podle Fraňka nehrozí, že by kamiony kvůli zákazu začaly jezdit po silnicích nižších tříd. "Nedomnívám se, že by k tomu mělo dojít, protože silnice, které případně mohou využít, jsou silnice vyšší třídy. Je to silnice I/15 na Litoměřice nebo silnice I/13 mezi Libercem a Děčínem, takže by nemělo dojít k zahlcení silnic nižších tříd," uvedl Franěk.
Radnice v Benešově nad Ploučnicí, která za zákaz bojovala, rozhodnutí úřadu vítá. "Je to historický průlom, kdy se kraje domluvily na zákazu na silnici protínající dva kraje. A je to především prostor k tomu, abychom šli dál a dosáhli úplného zákazu, který je naším cílem," řekl ČTK starosta města Filip Ušák (Koalice PRO Benešov).
Úplného zákazu chce docílit i starostka České Lípy Romana Žatecká (ČSSD), noční zákaz podle ní situaci měst a obcí neřeší. "Denní frekvence kamionů zůstane beze změny a možná ještě zhoustne. Proto zákaz či razantní omezení kamionové dopravy považuji za rychlejší a efektivnější regulaci dopravy, která může ihned ulevit ostatním uživatelům silnice, chodcům i lidem bydlícím v okolí," řekla ČTK Žatecká.
Zákaz by mohl platit od letošního dubna. Rozhodnutí úřadu musí viset 15 dní na úřední desce, dalších 45 dní mají správci silnic na úpravu dopravního značení. Podle Ušáka by měla na zákaz dohlížet policie a přestupky trestat.