Poslední nové trolejbusy přišly do Brna v roce 2009, od té doby dopravní podnik kupoval jen ojeté vozy z jiných českých měst. Nedostatečnou kapacitu na linkách 25 a 26 nahrazoval autobusy. "Budeme mít 30 nových kloubových trolejbusů za 400 milionů," poznamenal Valníček. Dopravní podnik na ně získal dotaci z regionálního operačního programu, ve kterém je aktuálně 80 milionů korun. Částka se však může ještě zvýšit.
Do autobusového parku letos přibylo kromě malé dodávky mikrobusů především 36 kloubových Solarisů a také prvních 12 krátkých autobusů na plyn. Příští rok jich bude 88. Výrobce SOR jich dodá 32, Iveco 56. I tato zakázka má hodnotu téměř 400 milionů, podnik na ni získal dotaci. "Kvůli tomu nemůžeme stejný počet vyřazených autobusů prodat, ale musíme je ekologicky zlikvidovat. Zbylé prodáme, zájem je často z menších autobusových provozů v Česku," řekl Valníček.
Díky plynovým autobusům ušetří dopravce na jednom kilometru 3,70 koruny. Za 12 let, což je plánovaná životnost, ušetří 100 autobusů na plyn na pohonných hmotách 250 milionů.
U tramvají dopravní podnik zpomaluje projekt Vario, což jsou prakticky kompletní přestavby tramvají T3 a K2. Letos jich získal 12 za 250 milionů, dosud nejvíce. Příští rok jich bude jen pět krátkých a jedna kloubová. "Musíme dořešit ještě nákup tramvají Škoda 13T," uvedl Valníček. Ty byly do Brna dodávané v letech 2007 a 2010 a dosud se táhne spor o konečnou cenu zakázky.