"Věřím, že tohle není poslední zakázka, kterou jsme zde dojednali," řekl Kutálek.

Firma CZ Loko dodávala lokomotivy do Pobaltí či Ruské federace, kde jsou podobné klimatické podmínky. Lokomotivy budou jezdit pro prvního soukromého dopravce ve Finsku, Fennia Rail Oy, který chce příští rok zahájit provoz nákladní dopravy. Lokomotivy musí česká společnost dodat v září a říjnu 2015.

"Projekt po technické stránce vychází z lokomotiv pro Lotyšsko. Pro prototyp to je trochu hraniční termín, ale vypořádáme se s tím," uvedl generální ředitel Josef Bárta.

CZ LOKO patří mezi přední středoevropské výrobce motorových lokomotiv. Věnuje se modernizaci i jejich opravám. Sídlo i hlavní závod má v České Třebové. Další provozovny vlastní v Jihlavě a Nymburku. V celém podniku pracuje přes 700 zaměstnanců. Loňský obrat dosáhl 1,99 miliardy korun.