Zapojení středočeských linek do systému PID schválili v květnu středočeští krajští radní a původně mělo začít fungovat už v létě. Pražští radní zapojení schválili už v únoru, ale po neshodách, kde budou linky v Praze končit, bylo spuštění zjednodušeného systému odloženo. "Nyní bude nutné sejít se s nově zvolenými zástupci měst, obcí a městských částí a pokusit se dotáhnout tuto změnu do úspěšné realizace," uvedl Drápal. Kromě levnějšího jízdného by cestujícím stačila jedna jízdenka už z Mělníka a platila by i po celé Praze. Středočeský kraj a Praha se také ještě musejí domluvit na systému dotací, protože Středočeský kraj dotuje studentské jízdné a Praha seniory.

Starosta Mělníka Ctirad Mikeš (Mé město) už dříve ČTK řekl, že jedním z hlavních důvodů, proč město o propojení dopravy usilovalo, bylo to, že zlevnění hromadné dopravy a zahuštění spojů by mohlo lidi motivovat k tomu, aby vyměnili auto za autobus a tím by se ulevilo pražské i mělnické dopravě. Mělník bude související rozšíření spojů hromadné dopravy stát až o 400.000 korun ročně více, ale výsledkem by měl být komfort cestujících v podobě dobré dostupnosti spojů. Občané požadovali tuto změnu podle Mikeše už několik let.

O integraci dalších středočeských oblastí se podle Drápala jedná. "Pracovní skupina tvořená ze zástupců ROPIDu a Středočeského kraje připravuje celou koncepci společného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje. Jakékoli termíny ale v současnosti bohužel neumíme odhadnout," dodal mluvčí. Podle hejtmana Středočeského kraje Miloše Petery (ČSSD) není v současnosti kromě odloženého projektu v oblasti Mělnicka a Neratovicka žádný další ani konzultován ani připraven. "Nicméně cílem je vytvoření nového systému na území Prahy a Středočeského kraje, ne rozšiřování systému PID," uvedl hejtman. Nový systém by podle něj mohl začít fungovat za několik let. "Je to spojeno i s vytvořením jednotného organizátora, což bude muset být zcela nová obchodní společnost," doplnil Petera.

sbe jpt