Přestože Kobza podle organizátorů není klasickým PR reprezentantem, snaží se nejen o zlepšení svého okolí, ale zejména o vyvolání debaty a diskuse o dění ve společnosti.

Do finále soutěže se dále dostali partner Bison & Rose Vladimír Bistrov, ředitel útvaru externí komunikace a interní média ČSOB Hany Farghali, řídící partner CHM Communication Ivo Měšťánek a Václav Pavelka z Native PR.

Kobza se do širšího povědomí dostal poté, co v roce 2013 nejprve v Praze a následně v dalších městech začal venku rozmisťovat piána. Akce se setkala s velkým ohlasem, následovalo umísťování šachových stolků v ulicích měst. Jeho nejnovější aktivitou je veršomat, který se na podzim objeví na Kampě. Od roku 2010 provozuje v pražských Vršovicích Café V Lese.

Smyslem soutěže je podle pořadatelů ocenit práci PR manažerů, ředitelů komunikace a dalších profesionálů v oboru PR. Kandidáti jsou nominováni za konkrétní čin v období uplynulého roku. Organizátory jsou blue events a Asociace Public Relations Agentur.