Padesátihodinová stávka zasáhla DB v době jednoho z dopravně nejintenzivnějších víkendů v roce. V sedmi spolkových zemích začaly podzimní prázdniny, ve dvou skončily. I kvůli tomu stávku kritizovala většina cestujících, které v anketě oslovila televize n-tv. Někteří z nich uvedli, že při příští cestě dají před vlakem přednost vlastnímu autu.

O víkendu bylo zrušeno zhruba 70 procent dálkových spojů. Regionální vlaky jezdily podle náhradních jízdních řádů. Stávka narušila i železniční spojení Berlína s Prahou.

Při obnovení provozu dnes ráno se DB potýkaly s "menšími komplikacemi", řekla televizi ARD mluvčí železniční společnosti. V Dolním Sasku a ve Šlesvicku-Holštýnsku bylo ještě dnes zrušeno několik regionálních i dálkových spojů. Před 09:00 SELČ se ale podle mluvčí podařilo provoz plně obnovit.

Strojvůdci uspořádali od konce srpna už pět stávek. Požadují zvýšení platů o pět procent a zkrácení pracovní doby o dvě hodiny týdně. Nyní se průměrný plat strojvůdců pohybuje v závislosti na odpracovaných letech mezi 36.000 a 46.000 eury (998.000 a 1,27 milionu Kč) ročně. Strojvůdci u DB pracují 39 hodin týdně.

Páteční nabídku vedení drah, která obsahovala zvýšení platů o pět procent ve třech stupních během 30 měsíců, odbory odmítly. Nyní ale chtějí s vedením DB jednat.

"Po intenzivní stávce dává svaz GDL vedení DB jeden týden na to, aby předložila nabídku, která naplní požadavky vlakového personálu," uvedl dnes svaz v tiskové zprávě. "Pokud DB bude nadále nabízet pouze 'sondážní rozhovory' a ne skutečné jednání, jsme připraveni uspořádat v následujícím týdnu další časově omezené stávky," varovaly odbory.