Vítězná živnostnice, která uspěla v konkurenci 216 soutěžících, přinesla do regionu unikátní metodu vzdělávání malých dětí s názvem Play Wisely. Inspirovaly ji především pokroky postižené neteře, kterých použitím metody dosahovala. Maminka tehdy již ročního syna se rozhodla skloubit mateřské povinnosti s podnikáním. V Plzni založila Klub chytrého hraní Rubikon pro děti od pěti měsíců do šesti let, s nímž sklízí úspěchy po celém kraji. Letos zatím zaznamenala 135procentní nárůst počtu nových klientů, přijala další lektorku a zavedla hlídání dětí. Výborných výsledků dosahuje také ve vzdělávání dětí se speciálními potřebami.
"Paní Škodová je sice teprve na začátku svého podnikání, ale všechno má skvěle rozběhnuté," řekla k rozhodnutí poroty Jana Hořejší, oblastní manažerka pro firemní bankovnictví GE Money Bank.
Druhé místo mezi živnostníky obsadila majitelka kosmetického salonu Pavlína Klasnová z Klatov. Specializuje se na aromaterapii a je jednou z průkopnic oboru v ČR. Třetí skončil Milan Bocan, který v Konstantinových Lázních provozuje hotel Jitřenka.
Mezi 222 firmami vyhrál podnik Matex PM s.r.o., který se specializuje na zpracování kovových dílů laserovým paprskem a ve svém oboru patří k domácí i evropské špičce. "Jde o vysoce odbornou firmu, v níž pracuje polovina vysokoškoláků. V řadě služeb je zatím jediným poskytovatelem v ČR," uvedl Lutonský. Se stavbou laserových strojů na klíč chce firma proniknout do ciziny, kde plánuje otevření poboček.
"Výběr kvalitních zaměstnanců zajišťuje firmě náskok před konkurenci. Využívá celou řadu unikátních technologií a inovace zavádí několikrát do roka," uvedla Martina Lešová z Vodafonu.
Druhá nejlepší firma kraje, Comtes FHT z Dobřan, se zabývá výzkumem a vývojem kovových materiálů a technologií jejich zpracování. Třetí skončila společnost Atrium z Horažďovic, která buduje individuální dřevostavby.
Mezi prvními deseti firmami bylo hodně strojírenských, což je trend, který jiný region ČR nevykazuje. "Nárůst (počtu soutěžících) firem i živnostníků byl meziročně jen mírný. Dostali jsme se na strop. Každoročně se zlepšuje kvalita soutěžících," řekl Lutonský. Podle něj žádná z firem a podnikatelů krizi minulých let "ani moc nezaznamenala". Účast v soutěži berou jako reklamu a ocenění vnímají jako prestižní.