Zájem zúčastnit se případného nového tendru už v červenci oznámila korejská společnost KEPCO. Zadávacího řízení na dostavbu dvou bloků Jaderné elektrárny Temelín, které společnost ČEZ zrušila v dubnu, se přitom asijské země neúčastnily. Trojici uchazečů tehdy tvořil americko-japonská firma Westinghouse, rusko-české konsorcium MIR.1500 a francouzská Areva, která ale byla z tendru vyřazena.
Náměstek čínského ministra obchodu Čung Šan po odpoledním jednání s ministrem Mládkem prohlásil, že je potřeba rozšířit vzájemnou spolupráci českých a čínských firem a také výrazně navýšit dovoz českých výrobků do Číny. Důležité jsou prý i investice v obou zemích.
"Čínská vláda bude podporovat čínské firmy, aby investovaly v ČR. Zároveň usnadníme českým firmám investování na čínském trhu. Ekonomická spolupráce by se měla rozšířit hlavně v oblastech zemědělství, technologií, cestovního ruchu a strojírenství,“ prohlásil náměstek Čung Šan.
Ministr Mládek dodal, že nejblíže z budoucí spolupráce je dokončení dohody o licenční výrobě vozů Tatra v Číně, která by mohla být podepsána už při návštěvě prezidenta Miloše Zemana v Číně koncem října.
Čínská Aviation Industry Corp. by měla licenci od Tatry koupit na pět let a má se týkat modelové řady TERRNo 1. Vyrobit by měla minimálně 10.000 aut, uvedly již dříve Hospodářské noviny.