Letní snižování cen až o polovinu se týká především letů z Evropy do Spojených států. To souvisí podle ředitele Letušky Josefa Trejbala s reakcí evropských dopravců, kteří se v minulosti po rozmachu blízkovýchodních aerolinek, jako jsou Emirates nebo Etihad, zaměřili na USA. Akční ceny ale ukazují, že se tuto vysokou kapacitu nedaří zaplnit ani při cestách ze Spojených států do Evropy, dodal Trejbal.

Letošní snižování cen potvrdil konkurenční prodejce ze skupiny Student Agency. Podle obchodní ředitelky prodeje letenek ve Student Agency Věry Janičinové se například cena letenky v byznys třídě z Prahy do New Yorku snížila z obvyklých 60 tisíc na zhruba 35 tisíc korun.

Akreditovaní prodejci loni v Česku prodali podle informací Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) přes 952 tisíc letenek. To ve srovnání s rokem 2012 představuje růst o asi dvě procenta.

Akreditované agentury, kterých je v Česku zhruba 150, podle odhadů představují přibližně tři čtvrtiny celkového trhu. Část letenek prodávají letecké společnosti přímo. Ve statistikách asociace rovněž nejsou charterové lety, které prodávají cestovní kanceláře, a lety nízkonákladových dopravců, kteří své služby zpravidla přes prostředníky nenabízejí.