Společnost Audi v dubnu těžila zejména z růstu poptávky ve Spojených státech a Číně. Podařilo se jí zvýšit prodej také na evropském trhu, a to o více než osm procent.

Automobilka Audi v roce 2011 odsunula z druhé příčky na světovém trhu s luxusními vozy domácího rivala Mercedes. Ten v dubnu zvýšil prodej o 14,2 procenta na zhruba 133.000 vozů. BMW zveřejní údaje o dubnovém prodeji příští týden.

Firma Audi v celém letošním roce počítá s dalším nárůstem prodeje poté, co loni prodala rekordních 1,58 milionu vozů. Do roku 2020 chce zvýšit roční prodej na více než dva miliony vozů.

Audi je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen. Ten je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se chce stát největším výrobcem aut na světě.

pmh ank