Společnost dodává do zahraničí kompaktní moduly, z nichž pak v Litvě, Lotyšsku nebo Bělorusku tamní partnerské firmy montují na připravený podvozek a rám lokomotivu.

"Před lety jsme přišli s konceptem, který umožňuje exportovat český vývoj i českou práci, ale zároveň dává práci i místním firmám při dokončování," uvedl Červený.

Firma exportuje díly, z kterých se modernizují staré lokomotivy, ale i montují zcela nová drážní vozidla. Vývoj a výroba nových lokomotiv pro tratě o rozchodu 1520 milimetrů převažuje.

Na projektech se výrazně podílí i litevská společnost TMHB, která je součástí ruské strojírenské korporace Transmašholding. Čtyři lokomotivy tak už mají také Ruské železnice.

"CZ LOKO se tak zařadilo mezi několik málo zahraničních výrobců kolejových vozidel, jako je Alstom nebo Siemens, kterým se je podařilo dodat této největší železnici světa," řekl Červený.

Dosud nejvíc lokomotivních paketů dodalo CZ LOKO na východní trhy do Litvy (70) a Běloruska (52). Další pak do Lotyšska, Ruska, Estonska a Ukrajiny. Moduly se vyrábějí v jihlavském závodě. Jde o sériovou produkci a tvoří přes polovinu tržeb, které se pohybují kolem dvou miliard korun. CZ Loko má kromě Jihlavy provozovny v České Třebové a Nymburce. Podnik zaměstnává kolem 700 lidí.