Bateriový elektrobus prošel homologačním procesem. Po veletrhu Amper v Brně, kam dojel z Plzně po vlastní ose se dvěma zastávkami na dobíjení, byli jeho prvními cestujícími instruktoři, kteří zaškolovali řidiče pro provoz v době zápůjčky. "Osvědčil se i při jízdách v kopcovitém terénu na okraji Brna," uvedl manažer Jan Vejbor.
Elektrobus Perun je 12metrové nízkopodlažní vozidlo, které má dojezd kolem 150 kilometrů; záleží na instalované baterii. "Parametry vozu tak nejsou svazující a lze je přizpůsobit přání zákazníka," řekl Majer. Baterie jsou uloženy ve třech boxech, z nichž jeden je za kabinou řidiče. Jejich celková kapacita je 222 kWh a rychlým dobíjením je elektrobus nabit přibližně za 50 minut.
"Elektromobilita hraje v plánech EU významnou roli. Zejména v západních zemích se připravuje řada projektů, které počítají s využitím ekologických vozidel, jako jsou elektrobusy. Chceme být firmou, která bude u toho. Vedle Perunu už nyní pracujeme na druhém typu elektrobusu, abychom byli schopni oslovit maximum dopravců," řekl Majer.
Škoda Electric, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, se dlouhodobě věnuje vývoji a výrobě ekologických vozidel. Vedle elektrobusů jde o vodíkový autobus a hybridbus. Do vývoje produktů dává poslední léta kolem 200 milionů korun ročně. Firma je začleněná do prestižního evropského projektu ZeEUS, což je demonstrační provoz elektrobusů v osmi městech za podpory Evropské komise a Mezinárodního svazu veřejné dopravy. Elektrobus Škoda bude provozován v Plzni v letech 2015 až 2016. Kromě Plzně jsou v projektu Londýn, Barcelona, Glasgow a Bonn.