Podíl lidí, kteří nějakou prodejnu odmítají navštěvovat se liší řetězec od řetězce. Téměř u všech významných obchodníků odmítá navštěvovat prodejnu víc než pětina jejich potenciálních zákazníků, tj. lidí bydlících v okolí. Do některých prodejen ale odmítá chodit nakupovat polovina lidí, kteří žijí v dané lokalitě. O které konkrétní řetězce jde průzkum neuvádí.
"Je to pro obchodníky ztracený potenciál - řádově ztrácejí miliony potenciálních zákazníků. Nejenže u nich tito lidé neutrácejí, ale protože prodejnu nenavštěvují, není ani možné je znovu přesvědčit vylepšenou nabídkou. A protože prodejnu odmítají často po nějaké negativní zkušenosti, šíří tuto špatnou zprávu dál mezi své přátele a známé," uvedl Zdeněk Skála ze společnosti Incoma GfK.
Mezi hlavní důvody proč lidé odmítají chodit do konkrétní prodejny patří její větší vzdálenost, vyšší ceny a nevyhovující výběr zboží. "Překvapivě silné je ale také nákupní prostředí, atmosféra prodejny. Je na čtvrtém místě mezi bariérami nákupu. Jsou řetězce, u kterých je dokonce (po dostupnosti) druhá nejdůležitější," dodal Skála.
mdk mal