Studie se zaměřovala na dodržování pravidel obsluhy peoplemetru jako přihlašování a odhlašování od měřicího zařízení. "Studie společnosti MEDIARESEARCH sledovala několik různých ukazatelů, z nichž v těch základních byla potvrzena míra shody 95-98 procenta mezi skutečným stavem v panelové domácnosti a výstupy o diváckém chování z peoplemetrového projektu," uvedla jednatelka ATO Vlasta Roškotová. Výsledná shoda je podle ní v porovnání s ukazateli v jiných evropských zemích nadprůměrná.

Kontrola se uskutečnila formou telefonického dotazování v době, kdy domácnosti měly zapnutou televizi. Podle ATO jde o standardní kontrolní mechanismus, který má ukázat míru kvality spolupráce měřených domácností. Asociace uvedla, že v obsluze peoplemetru jsou domácnosti vyškoleny ihned při vstupu do projektu a následně jsou průběžně proškolovány. Zařazení domácnosti do ostrých dat také předchází testovací období, po které si jednotliví členové domácnosti na život s peoplemetrem zvykají.

Peoplemetrové měření v Česku zajišťuje společnost Mediaresearch. V loňském roce televize Nova v rámci nově vzniklého Sdružení pro měření sledovanosti připravovala alternativní projekt, který měl být spuštěn v letošním roce. Z konkurenčního měření ale nakonec po rozhodnutí nového managementu sešlo.