Ke zpomalení růstu prodeje přispěly oslavy nového lunárního roku, které začaly na konci ledna. Většina autosalonů totiž zůstala o svátcích zavřená. Loni připadly oslavy nového roku až na únor.

Včetně nákladních aut a autobusů prodej vzrostl o šest procent. Prudce tak zpomalil z prosincového růstu o 17,9 procenta. Prodej komerčních vozů stagnoval, protože firmy obvykle na počátku nového roku do nových aut neinvestují.

Za celý loňský rok prodej osobních aut v Číně stoupl o 16 procent na 17,9 milionu. V letošním roce se čeká prudké zpomalení růstu, a to na osm až deset procent. Včetně nákladních aut a autobusů byl loni prodej vyšší o 14 procent.

Svaz CAAM dnes také zopakoval svůj nesouhlas s plánovaným uvolněním pravidel pro zahraniční investice v automobilovém průmyslu. Čínské ministerstvo obchodu v listopadu uvedlo, že vláda by mohla brzy uvolnit restrikce pro zahraniční investice v některých oblastech, včetně výroby aut. V současnosti mohou zahraniční firmy v zemi vyrábět jen v rámci společného podniku s místním výrobcem a jejich podíl v podniku může být nejvýše 50 procent.

Čína požadovala existenci společných podniků s místními automobilkami kvůli tomu, aby výrobu udržela na svém území. Podle agentury Reuters také doufala, že místní automobilky tak získají zahraniční technologie a řídící zkušenost a stanou se konkurenceschopnějšími.