PSA sdělila, že podle jejího preferovaného scénáře by se Dongfeng podílela na navýšení kapitálu, jehož celkový objem má dosáhnout asi tří miliard eur (83 miliard Kč). K posílení kapitálu by měl přispět i francouzský stát "za stejných podmínek jako Dongfeng", uvedla firma. Dodala ale, že zkoumá i další možnosti získání financí.
Francie je připravena se navýšení kapitálu PSA zúčastnit, sdělili poté ve společném prohlášení francouzský ministr financí Pierre Moscovici a ministr průmyslu Arnaud Montebourg. Oba činntelé potvrdili, že jednání mezi PSA a Dongfeng Motor jsou "v pokročilé fázi".
List Les Echos dnes napsal, že dozorčí rada PSA už navýšení kapitálu schválila. Podle něj současný plán předpokládá, že Dongfeng by se měla na navýšení podílet zhruba 750 miliony eur, a získat tak v podniku čtrnáctiprocentní podíl. Ve stejném rozsahu by se do navýšení kapitálu měla zapojit rovněž francouzská vláda.
PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Automobilka se nyní snaží snížit svou závislost na Evropě, k čemuž má přispět právě partnerství s firmou Dongfeng.
Prodej PSA v Evropě, která se na jejím celkovém odbytu podílí více než polovinou, se loni propadl o více než sedm procent. V Rusku se prodej snížil o 22 procent, zatímco v Latinské Americe a Číně stoupl o 26 procent.
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. V České republice má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.