Čtvrtek 28. března 2024
Svátek slaví Soňa, zítra je Velký pátek / Taťána
Oblačno, déšť 14°C

Senzační objev vědců: Bakterie, která vám prodlouží život!

(Autor: Archív)
Autor: so -
9. července 2009

Na tuto zprávu svět čekal věky! Vědci našli způsob, jak výrazně prodloužit život! Zázračnou látkou, která to dokáže, je rapamycin.

Byla objevena už před 40 lety a využívá se jí při transplantaci orgánů. Látku vytváří bakterie Streptomyces hygroscopicus z Velikonočních ostrovů.

Látka byla podle časopisu Nature zatím vyzkoušena jen na myších, kterým prodloužila život až o 38 procent. Američtí výzkumníci nasadili rapamycin myším, jejichž stáří bylo srovnatelné s věkem 60 let u člověka a u nichž byla vytvořena co nejvěrnější kopie genetické rozličnosti a náklonnosti k chorobám jako u lidí.

Výsledek všechny nesmírně překvapil: Látka zvířatům prodloužila život o 28 až 38 procent, a to i přes skutečnost, že jim byla podána v pokročilém věku. Vědci odhadují, že by u lidí mohla být látka ještě úspěšnější, kdyby pomohla proti rakovině a srdečním chorobám.

Rapamycin je látka vytvářená bakterií Streptomyces hygroscopicus, původně objevená v 70. letech ve vzorku půdy z Velikonočního ostrova Rapa Nui. Potlačuje imunitu, a proto se podává pacientům po transplantaci orgánů. Rovněž se používá k rozšiřování koronárních tepen.

„Nikdy bych nepomyslel, že za mého života vynalezneme tabletu proti stárnutí. Rapamycin je ale velkým příslibem,“ říká vědec Arlan Richardson z Barshopova institutu v San Antoniu.

Rapamycin má podobné účinky jako snižování příjmu potravy, u něhož je prokázáno, že život prodlužuje. Zasahuje proteinovou buňku mTOR, která ovlivňuje metabolismus či reakci organismu na stres. Nebezpečí látky ovšem spočívá právě ve schopnosti potlačovat imunitu, což snižuje odolnost proti infekcím.

Aktuální dění

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

gogo ( 9. července 2009 22:15 )

Je asi skutečně jen senzací. Protože věk člověka ovlivňují především dva prvky : rakovina a kardiovaskulární problémy. Vznik rakoviny je dán stavem imunitního systému jedince, což (pokud není narušen zvenčí stresy či životosprávou) je záležitostí genetickou. Jednomu klesá účinnost imunitního systému již ve čtyřiceti jinému až v devadesáti ... kardivaskulární problémy rovněž jsou (pokud nejsou cévy a tepny narušeny zvenčí stresy či životosprávou) záležitostí genetickou. Někdo z nás se rodí (zjednodušeně řečeno) s cévami úzkými a s "ostrými zatáčkami" které se podstatně rychleji zanášejí a někdo se rodí s cévami o vyšší světlosti a s "oblými zatáčkami". Ti druzí žijí samozřejmě déle a mohou si dopřávat i nekázeň v životosprávě... Ti první jsou ti o kterých se z neznalosti věcí říká : "nepil a nekouřil a tak to má z toho !"